תיירות בת - קיימא - ירושלים - חצר סרגיי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4445
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

מבוא:
על פי אתר heschelcenter.org המרוץ להעלאת רמת החיים, שגם בו רבים מדי נשארים מאחור, הופך והולך למרוץ של פגיעה באיכות החיים: האוויר הולך ומזדהם; החופים הולכים ונעלמים; הים והנחלים מושחתים; שדות ופרדסים, נופי חורש ומרחבי מדבר מתכסים באספלט ובבטון; הבריאות מאוימת על ידי מגוון של רעלים באוויר ובמים, במזון ובאדמה; המגוון הביולוגי מצטמצם יותר ויותר. קצב ההרס הולך וגובר וחורג בהרבה מכושר ההתחדשות וההתאוששות של הטבע: בעשרים השנים הבאות צפויה פעילות הבינוי והזיהום להיות שקולה לזו שהתרחשה כאן במאה העשרים כולה.
על פי מזור (2002) הצורך בפיתוח הארץ מובן ואינו עומד כלל לדיון .
התקדמות הטכנולוגיה , עליית רמת החיים וגידול האוכלוסייה – כל אלה יוצרים צורכי פיתוח אשר אין לעצור אותם . אין ספק כי ישנה חשיבות רבה להמשך הפיתוח בכל תחומי החיים ; בנייה , חקלאות , תעשיה , תשתיות ותיירות , אך בד בבד לפיתוח יש לשים לב כי כיום צריכת משאבי הטבע עולה על קצב התחדשותם דבר שעלול לגרום למחסור במשאבים לדורות הבאים . כיום ישנה הסכמה כי עקרונות "פיתוח בר קיימא " מקובלים כגישה עיקרית ובסיסית לכל סוג של פיתוח כולל תיירות .
בתחום התכנון התיירותי קיימת משמעות רבה לנושא של "פיתוח בר קיימא " שכן לתיירות השפעות קשות על הסביבה ועל האוכלוסייה המקומית וללא תכנון מאוזן , משמר וארוך טווח התיירות לא תמשיך להתפתח והנזק הגדול שיתרחש ידיר את רגלי התיירים מלהגיע למקום .
עבודה זו תעסוק בסקירה ספרותית על מושגי יסוד בנושא פיתוח בר קיימא ותיירות בת קיימא. נדבר נסביר מהי בעצם תיירות בת קיימא ונתמקד באתר חצר סרגיי ומרכז תרבות ירוקה, כמוכן יופץ שאלון החוקר את המודעות של האתר בנושא.