טכניקות ניהול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2740
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

חברת  "מרקס אנד ספנסר"  היא רשת חניות מפורסמת וותיקה.
רשת זו מייצרת ביגוד ,כלי בית ,אוכל ומעניקה שירותים פיננסיים. לרשת זו  כ-387 סניפים הפרוסים ברחבי הגלובוס – באירופה ,באסיה ,במזרח התיכון ובמזרח הרחוק – הונג קונג וברפובליקה האירלנדית . הרשת מגלגלת מחזור של כ- 7.3
ביליון ליש"ט לשנה ומעסיקה כ – 66000 עובדים רק באנגליה ובהנהלה ראשית .בבעלות החברה גם רשת הסופרמרקטים למזון   "KING SUPER MARKET " .
רשת  "מרקס אנד ספנסר" רשמה בשנים האחרונות ירידה תלולה ורצופה ברווחיה וספגה הפסדים רבים. היו מספר מקרים בהם ניסו עסקנים להשתלט על הרשת ע"י קניית המניות כיוון שמחירן ירד כתוצאה מירידת רווחיות הרשת (  פיליפ גרין ) אך הם לא הגיעו להסכמות על מחיר המניה והעסקה לא יצאה לפועל.
בדוח זה אנו נבחן את מקור הבעיה של הרשת והסיבות שיכולות לגרום לירידה ברווחיותה כגון:
–          חוסר התחשבות ברצון הלקוח.
–          מחיר המוצר גבוהה ביחס לשוק.
–          הנהלה מסועפת וכוח אדם רב.
–          כמות נכסים רבה ויקרה.
–          כמות מלאים גדולה.
  וכן נציע מספר מהלכים בהם תוכל הרשת לנקוט לשיפור וייעול הרשת שבסופו של דבר יובילו לשגשוגה הכלכלי .
לצורך הבראת הרשת אנו נעמוד על כמה תחומים אותם יש לבחון מחדש על מנת לשפר ולייעל את הרשת ולגרום להעלאת הכנסותיה .
תוכן העיניינים הקדמה. 3
הבעיה. 4
הצעות לפיתרון 5
1 .         קבלת החלטות. 5
2 .         מיקום אתרים.. 5
3 .         תיכון העיסוק. 6
4 .         מלאים.. 8
5.     ניהול איכות כללי TQM – Total Quality Management 10 סיכום.. 13
ביבליוגרפיה:. 14
נספחים.. 15