עבודה במסגרת הקורס קריירה ופיתוח עצמי אשר עוסקת באיבחון עצמיאודות דפוסי קריירה, זיהוי סוגי קריירה, בדיקת הקשר התעסוקתי אצל בוגרי אוניברסיטאות, בחינת גורמי שינוי על קריירה והמיומנויות אשר עלינו לרכוש בכדי להתמודד עם השינויים בשוק העבודה.

תקציר העבודה

תקציר השימוש במושג "קריירה" נפוץ מאוד בחיינו. אנו מדברים על קריירה בשיחותינו עם חברים, עמיתים ומשפחה, אנו קוראים על קריירה בעיתונים וכתבי העת ושומעים על קריירה באמצעי התקשורת. ואכן, כמעט לכל אחד מאיתנו, בכל תחום שבו הוא עוסק, יש מה שאנו נוהגים לקרוא "קריירה" מסוג זה או אחר.
עבודה זו הינה עבודת גמר במסגרת קורס "קריירה ופיתוח עצמי".
במסגרתה נבחן דפוס הקריירה שאפיין אותי, נבדוק את הקשר התעסוקתי אצל בוגרי אוניברסיטאות, נבחנו גורמי שינוי המשפיעים על הקריירה שלי ואילו מיומנויות עליי לרכוש בכדי להתמודד עם השינויים בשוק העבודה .
עבודה זו מחולקת ל-4
פרקים עיקריים:
1.      קריירה – הגדרה ותוכנית פעולה (הגדרה, דפוסי קריירה, ושיוך עצמי).
2.      השפעות חיצוניות ופנימיות על הקריירה שלי (השפעת גורמי שינוי על הקריירה, שינויים חיצוניים / פנימיים המשפיעים על הקריירה שלי , האתגרים שעומדים בפני האקדמאיים)
3 .      אבחון עצמי (אישיות ועוגני הקריירה שלי, ניתוח SWOT)
4 .      פעולה – בניית תוכנית פעולה לקידום הקריירה שלי (בניית תוכנית פעולה לטווח קצר, בינוני וארוך – דרכים לחיפוש עבודה, המושג "בר העסקה" והשקפות שונות לגביו) תוכן עניינים
מבוא -.ע"מ
2 פרק א':  קריירה – הגדרה ותוכנית פעולה –…ע"מ
3 חלק ב':  השפעות חיצוניות ופנימיות על הקריירה שלי –..ע"מ
4 -6
חלק ג':  אבחון עצמי –…ע"מ 7-8
חלק ד':  תוכנית פעולה – בניית תוכנית פעולה לקידום הקריירה שלי -ע"מ 9-12
סיכום ומסקנות …ע"מ
1 3
ביבליוגרפיה -…ע"מ
1 4
נספחים מבוא
"יש שנולדו לגדולה, יש המגיעים אליה בכוחות עצמם ויש שהיא נוחתת על כתפיהם מאליה…"                                                                                                                                                                 (ויליאם שייסקפיר).
השימוש במושג "קריירה" נפוץ מאוד בחיינו. אנו מדברים על קריירה בשיחותינו עם חברים, עמיתים ומשפחה, אנו קוראים על קריירה בעיתונים וכתבי העת ושומעים על קריירה באמצעי התקשורת. ואכן, כמעט לכל אחד מאיתנו, בכל תחום שבו הוא עוסק, יש מה שאנו נוהגים לקרוא "קריירה" מסוג זה או אחר.
במהלך לימודי בקורס "קריירה ופיתוח עצמי" הבנו את המושג המתפתח של קריירה, למדנו לזהות סוגי קריירה וסדרי עדיפויות לפיתוח אישי, ניהול קריירה, הסתמכות אישית ועוד. במטלה זו אבחן את דפוס הקריירה שאפיין אותי, אבדוק את הקשר התעסוקתי אצל בוגרי אוניברסיטאות, אבחן גורמי שינוי המשפיעים על הקריירה שלי ואילו מיומנויות עליי לרכוש בכדי להתמודד עם השינויים בשוק העבודה .
בחלקה האחרון של המטלה אבצע ניתוח  SWOT  אישי ואבנה תוכניות לעתיד על סמך שאיפותיי ויעדיי .
בכדי לבחון את סוג הקריירה שלי, תחילה אספר מעט אודותיי.