הערכה עצמית של יכולת אצל ילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5980
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

שאלות מחקר והשערות.
ילדים צעירים (עד כיתה ב') אינם מבינים את מושג היכולת כתכונה קבועה, המגבילה את תוצאות המאמץ המושקע. הערכת היכולת העצמית יורדת עם הגיל, בתחומים האקדמי, החברתי והיכולת הפיסית. ההערכה העצמית בתחומים השונים הופכת למפוזרת יותר עם הגיל (ההתייחסות היא בעיקר לתחום הלימודי, המילולי והמספרי וכן ליכולות הפיסיות).
האם ישנו מתאם חיובי בין דימוי המראה החיצוני העצמי לבין הדימוי העצמי החברתי בגילאים השונים?
מהו המתאם בין הדימוי העצמי הלימודי לבין הדימוי העצמי הכללי בגילאים השונים?
מהו המתאם בין הדימוי העצמי החברתי לבין הדימוי העצמי הכללי בגילאים השונים?
מהו המתאם בין דימוי המראה החיצוני לבין הדימוי העצמי הכללי בגילאים השונים?
מהו המשתנה שמנבא בצורה הטובה ביותר את הדימוי העצמי הכללי?
האם ילדים צעירים משתמשים בהשוואה חברתית לשם הערכה עצמית?
האם אצל ילדים צעירים מתקבלת הערכה עצמית ריאליסטית יותר כאשר השאלות מנוסחות בצורה ספציפית, לעומת שאלות מוכללות?
מהם הסטנדרטיים בהם הילד משתמש לשם שיפוט עצמי, בגילאים השונים?