שימוש בשמים בקרב בני נוער

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2771
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

מבוא
"ההתמכרות לסמים" כוללת השפעות התנהגותיות ופיסיולוגיות שנגרמות על-ידי הסמים ועל-ידי גורמים אחרים. כאשר אדם צורך סמים בפעם הראשונה גדלה הסבירות שישוב וישתמש בו  שוב בעתיד. כאשר הצריכה נעשית קבועה גוף האדם מפתח סבילות לסם ועל כן כמות הצריכה עולה. כמו כן נוצרת תלות פיסיולוגית ופסיכולוגית בסם. כתוצאה מכך, התמכרות לסמים היא התמכרות קשה ביותר והגמילה ממנה קשה עוד יותר. המציאות החדשה בה גיל השימוש בסמים יורד כל הזמן צריכה להדאיג את כולנו כי ללא ספק בשנים האחרונות יותר בני נוער נופלים בקסמיו של הסם בבתי הספר ומחוצה להם. התמכרות חמורה שכזו עלולה לסכן את חייהם ,לפגוע בהישגיהם הלימודיים, בהשתלבותם החברתית ובהתקדמותם בחיים בכלל.
גורמים רבים עלולים להביא נער, כביכול צעיר וחסר דאגות, "לברוח"  אל הסם. היעדר מסוגלויות התמודדות חברתית הוא בין הגורמים המרכזיים המביאים את המתבגרים לשימוש בסם. גיל זה מהווה עבור האדם נקודת מעבר בין הילדות לבגרות, בין תלות לעצמאות.
בצעדיו הראשונים בתקופה רבת שינויים זו, הוא מתנתק מתלותו בהוריו ונקשר קשר הדוק עם קבוצת השווים.
קשר זה מהווה חלק מרכזי מחייו של המתבגר בתקופה זו, אך טמון בו גם סיכון בדמות הלחץ שהקבוצה מפעילה לעתים על הפרט, בכדי שיישאר קונפורמי לנורמות שלה.
            בעבודת זאת אתאר את השימוש בסמים בבתי ספר בפרט ובקרב בני נוער בכלל , היא  תחולק לארבעה חלקים: בפרק הראשון אציין  את הרקע לתופעת ההתמכרות לסמים , משמעות המונח עצמו והשפעת ההתמכרות על האדם. בפרק השני אתמקד במאפייני גיל ההתבגרות ואספר על הסיבות שגורמות לבני הנוער להיות פגיעים כל כך בשלב זה בחייהם. בפרק השלישי אפרט את הגורמים הספציפיים שבגללם בני נוער פונים לשימוש בסמים ובפרק הרביעי אדבר על תופעת השימוש וההתמכרות לסמים בבתי הספר ודרכי המניעה והטיפול האפשרי.
תוכן עניינים
מבוא ..
3
פרק 1:סמים והתמכרות –
4
פרק 2:אפיוני גיל ההתבגרות
5
פרק 3: גורמים לשימוש בסמים ע"י בני נוער -. 6-7
פרק 4: סמים בבתי ספר- בעיה, מניעה וטיפול … 8-10 סיכום:
–..11
מקורות: –.12