סטריאוטיפ הערבי בספרות הילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5537
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

מבוא                                                                                        פרק א – הסטריאוטיפ פרק ב- סטריאוטיפים איסלאמיים בתקשורת המערבית.
פרק ג – תפקידי ספרות הילדים         פרק ד – ספרות הילדים בשנותיה הראשונות של המדינה פרק ה –  ההמחשה הויזואלית פרק ו –  כוחה של ספרות הילדים כסוכנת סוציאליזציה סיכום         ביבליוגרפיה   מבוא
עבודה זו מתפרסת על
5 עמודים ובעלת 5,537 מילים.
            עבודה זו תדון בדמות האחר בספרות ילדים וליתר דיוק נתמקד דווקא בדמותו של הערבי בסיפורי הילדים. בספרות הילדים, ב40- שנותיה הראשונות של המדינה לווה הערבי במגוון סטריאוטיפים מבזים ומשפילים. הדימוי הצר והיחיד שניתן לערבים היה: ברברים שחיים בעולם שסגור בפני הטכנולוגיות וההתפתחויות ובדרך כלל הערבי מוצג כאדם מפחיד ושלילי.
            חוקרים ואנשי חינוך רבים רואים את סיפורי הילדים כמגמתיים ברובם וככאלה המהווים גורם מחנך. דרך סיפורים אלה ניתן להחדיר בילדים רעיונות, אמונות ודעות, לגבי נושאים שונים אשר יעצבו את תפיסתם בעתיד. בסמינריון זה נטען כי הצגת דמות הערבי בספרות הילדים העברית, מהווה סמן למעמדה של ישראל באיזור וליחסיה עם המדינות השכנות בעולם הערבי בכלל וככל הנראה ימשיך להשתנות יחס ספרות הילדים העברית לערבי גם בהמשך, כאשר הערבי שכמעט ונעלם מספרות הילדים העברית, יחזור אליה כדרך שמופיעים בה ישראלים, אמריקאים או אנגלים, מבלי לצרף סטריאוטיפים מעליבים וככל שתרבה הנורמליזציה באיזור, כך יצטייר הערבי, כמו היהודי, כחלק מהסביבה.