סמינריון עבריינות הנוער בישראל תוך התמקדות במוסד גילעם לנוער עבריין. ובחינת הקשר בין חברים עבריינים לעבריינות היחיד
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | קרימינולוגיה |
מילות מפתח | אלימות, חברים, מוסד, נוער, סמינריון, עבריינות, קרימינולוגיה, תקשורת |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 15302 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
1 . מבוא
2 . פרק א':
– תיאורית ההתחברות הדיפרנציאלית ועקרונותיה – הקשר בין חברים עבריינים לבין התנהגות עבריינית של המתבגר?
– שלושת השינויים שהרחיבו את הקונספט של תיאוריית ההתחברות הדיפרנציאלית.
3. פרק ב' – ביקורת על תיאוריית ההתחברות הדיפרנציאלית – מדוע למרות אותה מידת חשיפה , האחד יהיה עבריין והשני לא?
4. פרק ג' – תיאורית הפיקוח החברתי של הירשי – ביקורת על תיאורית הפיקוח החברתי – תיאורית האינטגרציה של THORNBERRY (1987) 5. פרק ד' – מאמרים מחקריים הנוגעים בתיאורית ההתחברות הדיפרנציאלית מפרספקטיבות שונות – ביקורת כלפי המחקרים המוקדמים – מגמות כלליות במחקרים שעסקו בקשר בין עבריינות היחיד לחברים עבריינים – ביקורת על המחקרים 6. פרק ה' – מתודולוגיה – האם המדגם , אוכלוסיית המחקר ושיטת המחקר אכן עונים על צורכי המחקר?
– סיכום – מסקנות 7. פרק ו' – סקירת מעון גיל עם – לעברייני נוער – שילוב טכניקת "הערכה עצמית" עם "כלכלת האסימונים" לטיפול בעבריינות נוער 8. ביבליוגרפיה 9. נספח – ראיון עובדת סוציאלית מעון גילעם