התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3304
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

חברת החשמל- פרופיל חברה חברת החשמל עוסקת בייצור חשמל, הולכתו, וחלוקתו, לכ- 2.3 מיליון לקוחותיה, ולהנעת חיי המסחר והתעשייה בישראל.
החברה מייצרת חשמל ב- 61 יחידות ייצור,  ב- 17 אתרים הפרוסים על פי כל המדינה, אחראית להולכת החשמל באמצעות כ- 160 תחנות מיתוג והשנאה, מאות שנאים וכ-
4 ,500 ק"מ של קווי חשמל במתחים שונים (מתח-על, מתח-עליון, ומתח-גבוה), ומספקת את החשמל ללקוחות, באמצעות כ- 20,000 ק"מ של קווי מתח-נמוך. מטרת החברה – אספקת חשמל בזמינות, באיכות ובאמינות, במחיר כלכלי, תוך הקפדה על רמת שירות גבוהה ושאיפה לשביעות רצון הלקוחות, והשגת תשואה נאותה על ההון, לבעלי המניות.
חברת החשמל פועלת במסגרת גיאוגרפית כלל-ארצית, ולה משרדים אזוריים מאילת בדרום עד קריית שמונה בצפון.  בחברת החשמל מועסקים  כ –
5 ,620 עובדים ( נכון לאוקטובר2006 ).
חברת החשמל היא חברה ממשלתית ציבורית. כ- 99% ממניותיה נמצאות בידי הממשלה והיתר מוחזקות בידי הציבור, באמצעות הבורסה. הדירקטוריון הוא הגוף המייצג את בעלי המניות, ותפקידו להתוות את המדיניות הכללית של החברה, לפקח עליה, ולעקוב אחר ביצועיה. יו"ר הדירקטוריון נבחר בידי חברי הדירקטוריון, באישור השרים הממונים (השר לתשתיות לאומיות ושר האוצר). לייעול פעולותיו נעזר הדירקטוריון בעבודת ועדות, המורכבות מחבריו, ועוסקות בתחומים מוגדרים.
מבנה הארגון של החברה מושתת על שש יחידות-על (חטיבות) שמנהליהן כפופים ישירות למנכ"ל – (המשנה למנכ"ל וחמישה סמנכ"לים). הם האחראים על הניהול, ההכוונה והבקרה של מנהלי המחוזות, מנהלי האגפים, ומנהליהן של יחידות מרכזיות. ( ראה נספח –תרשים מבנה ארגוני ) מוטיבציה- הנעה הגדרה:
·        כח מניע, בעבודה  ובפעילויות אחרות, המכוון, מתוך רצון ובלא כפייה, להשקיע מאמץ פיזי, אינטלקטואלי ונפשי                                                                                          ( בר חיים 1994 ) ·        נכונות להשקיע מאמץ רב בעבודה כדי להשיג מטרות ארגוניות המותנות ביכולתו של העובד לספק לעצמו צורך אישי כלשהו                                                    (2000 ,ROBBINS) …..