משאבי אנוש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4233
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
מבוא
-..
3

1 .מיון עובדים —
4
1 .1 שלב א' – פרסום
1 .2 שלב ב' – סינון ראשוני
1 .3 שלב ג' – ראיון ראשוני
1 .4 שלב ד'- מבחני מצב ומרכזי הערכה
1 .5 סיכום
2 .ניתוח עיסוקים –
10
2 .1 תהליך ניתוח עיסוקים
2 .2 סיכום
3 .הערכת עיסוקים ..
14
ביבליוגרפיה —
19
מבוא:
בעבודתינו נתמקד במספר נושאים העוסקים במיון העובדים, ניתוח עיסוקים והערכת ביצועים. בחרנו בתפקיד של מתמחה ראיית חשבון בחברת "קוסט פורר גבאי את קסירר", השייכת ל-Ernst&Young העולמית, חברת ראיית חשבון המובילה בארץ ונמנית עם ארבעת החברות הגדולות בעולם בתחום (דבר המחייב את כל עובדי החברה לדעת אנגלית ברמה גבוהה).
סטודנט לראיית חשבון, בתחילת שנת השלמה (שנה רביעית ללימודיו), צריך להתחיל בהתמחות של שנתיים במקצוע, שזהו אחד התנאים לקבלת תעודת רואה חשבון. מטרת ההתמחות היא להקנות למתמחה החדש את הכלים הדרושים בניהול פיננסי ובתחום המיסים.
במהלך ההתמחות בחברה שהזכרנו לעיל, המתמחה אמור להכיר את כל הכלים בהבנת ובניית דו"ח כספי של חברה בפרט וכל הקשור לניהול פיננסי העונה על דרישות החברה בכלל. לשם כך החברה מארגנת לכל המתמחים המתחילים קורסים העוסקים בחומר מקצועי שיותר מתמקד בעבודה מול הלקוחות של החברה. לאחר סיום הקורסים, המתמחה יחד עם ממונה עליו, עושים ביקורת פיננסית בחברה ע"מ שהמתמחה ייראה איך העבודה מתבצעת פרופר בשטח. במהלך השנתיים, המתמחה עוסק במשימות מורכבות יותר וכך עולה בסולם המקצועי ותחום האחריות שלו גדל.
לחברה יש התחייבויות מסויימות לעמוד בסטנדרטים עולמיים, לכן החברה מקפידה על שמירת הסף הגבוה בבחירת העובדים החדשים לחברה.
לחברה ישנם מסלולים רבים לקידום העובד, אשר היא מחליטה לקבל. לכן קביעת כללים מסודרים בניתוח העיסוקים וחשיבות הנושא – גבוהים ביותר, ע"מ לשמור על היעדים אשר החברה מתחייבת בפני לקוחותיה, הן בארץ והן בעולם.