סיקור ענף המשתלות ומוצריהם בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4124
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

האירוע שלהלן עוסק בשוק המשתלות בישראל. בתחילת העבודה נסקור את הענף בכללותו ולאחר מכן נאפיין את בעייתו העיקרית בעזרת ניתוח הסביבה ונציע חלופות לפתרון הבעיה.
ענף המשתלות מאופיין בתחרות ענפה ,שוק שבו מתקיימים שחקנים קטנים כגדולים שכל אחד מהם מהווה נתח שוק מהענף כולו.
ריבוי המתחרים ,יכולת בידול מצומצמת ושוק עם פוטנציאל צמיחה מוגבל הם מן המאפיינים הראשיים.
ישנם מספר בעיות נוספות הפוגעות ביעילות הענף בישראל והן:
חוסר ידע ומיומנות בתפעול עסק כהלכה בענף,עלויות הקמה ותחזוק שוטף יקרות מאד,עונתיות ושינויים בהרגלי הצריכה בשנים האחרונות.
הבעיה המרכזית שמצאנו בענף זה היא "חוסר בידול".
הענף מאופיין בכך שכיום הלקוחות אינם יכולים להבחין בין המוצרים השונים וכמובן לא בין המשתלות ומגוון שירותיהם.
החלופות העיקריות לפיתרון הבעיה הם:
1)      פרסום- יציאה במסע פרסום והגברת המודעות
2 )      פיתוח קו זנים חדשים לאחר ניתוח והשוואת החלופות לבעיה המרכזית, מצאנו כי החלופה העדיפה לפתרון הבעיה היא החלופה הראשונה לפיה על המשתלה הפועלת לבידול מוצריה לצאת במסע פרסומי אשר במהלכו יבנה מותג על שם המשתלה. כך תגבר בעצם המודעות לפעילות המשתלה ומוצריה.
חלופה זו תתרום לחברה למצב את מעמדה של המשתלה כמקצועית וככזאת הנותנת מענה לכל צורכי הלקוח.