ניהול התפעול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2706
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תוכן העניינים
רקע כללי .
2
תקציר מנהלים -..
2
שאלה 1
פרק א' ספקים –
3
מידע על הספקים –
3
פרק ב' תפעול החברה —
4
משאבים .  4
עץ מוצר ..
5
פרק ג' תהליך –  6
פרק ד' תפוקות ..  7
שאלה 2
זיהוי כשלים —  8
F.M.E.A   9
תרשים עצם הדג –   11
שאלה 3
הצעות לשיפור -..  12
כיצד המכירות והרכש יכולים לסייע אחד לשני -.  13
שאלה 4
ISO 9000 –.  14
רשימה ביבליוגרפית –…  15
רקע כללי שם הפירמה :
אירועים בכיף בע"מ – השכרת ציוד לאירועים                                 חברה "ארועים בכיף" קיימת משנת 2005 החברה הוקמה ממיזוג של החברות א.ג.ד  ואהבה באירועים. מהלך המיזוג שילב מאגר לקוחות גדול יותר וצמצם את הוצאות התפעול . במהלך המיזוג הוקם מחסן חדיש המשלב בתוכו את משרדי החברה וכל מערכי החברה . א.ג.ד התמחתה בלקוחות פרטיים וחברת אהבה באירועים  התמחתה בלקוחות מוסדיים . המיזוג אמור לתת מענה לכלל הלקוחות ללא התמחות בפלח שוק מסוים .  את החברה מנהלים שני בעלי המניות ללא הגדרת תפקידים וחלוקת סמכויות מוגדרת . בחברה כ-8 עובדים, מתוכם 2 בעלי החברה 2 פקידות, 2
נהגים, 2 עובדי הפצה, 2 משאיות ורכב מסחרי אחד. החברה מספקת ציוד לאירועים ע"פ דרישה של הלקוחות מתוך מלאי החברה כגון: שולחנות, כסאות, מפות, במות, אוהלי אירועים, כלי הגשה צלחות, כוסות, סכו"ם וכו'. החברה מסתמכת על פרסום באינטרנט  עיתונות מקומית ומוניטין שנרכש במהלך השנים. במטלה זאת נבחן את התהליכים המתבצעים בחברה ונתמקד בתהליך העברת ההזמנה מהמכירות למחסן עד אספקת ההזמנה ללקוח . בתהליך זה נבחן את שרשרת ההספקה, נזהה כשלים בתהליך,נציע הצעות לשיפור. נבדוק כיצד המכירות והרכש יכולים לסייע אחד לשני ונבחן את היתרונות הגלומים באימוץ ISO 9000 מראיית מבטו של הארגון .
תקציר מנהלים שרשרת האספקה מתארת את התהליך, המתחיל כאשר פקידת הקבלה מעבירה את ההזמנה למחסן, ומסתיים כאשר הלקוח מקבל את המוצרים שהזמין.  השרשרת חולשת על ארבע חוליות עיקריות בארגון :
הרכש, המכירות, אחסון והפצה. בהפשטה, תהליך זה כולל: ספקים, אנשי מכירות, אחסנה, הפצה והלקוח. כל חוליה היא חלק מרכזי שווה בשרשרת האספקה והצלחת השרשרת מותנית בשילוב החוליות והאינטגרציה בניהם. שרשרת האספקה מורכבת מכל הפעילויות הקשורות וניהול מלאי,אופן קבלת ההזמנה,ניהול מערך ההפצה עד ליעדו הסופי אצל הלקוח, ומשלבת בתוכה גם את המידע הרלוונטי למוצר או לשירות בו מעוניין הלקוח. המטרה העיקרית של שרשרת האספקה היא סיפוק רצון הלקוח ותוך תהליך זה ייצור רווח לארגון. שרשרת האספקה מורכבת ממספר פעולות שמתקיימות בו זמנית, ישנה העברה מתמדת פנימה והחוצה לגורמים שונים. על מנת להישאר תחרותי, החברה חייבת להמציא את עצמה מחדש, כך ששרשרת האספקה – מקור ורכש, לוח זמנים של ההספקה, השלמת הזמנות, ניהול מלאי ושירות לקוחות, לא תהיה עוד תרגיל משרדי מבוסס עלויות, כי אם פעולה גמישה שמיועדת להתמודד ביעילות עם האתגרים היום יומיים הניצבים בפניה.
ניתן לראות בשרשרת ההספקה בחברת ארועים בכיף , פעולות המפעילות זרימה של רכישה חד פעמית בדרך כלל ושימוש  ברכיבים קבועים עם יכולת גמישות קטנה מאוד.שרשרת ההספקה מראה את הארגון דרך עיני התפעול ונראה שחברה זאת מקובעת בתהליך שאינו מבוקר דיו, דבר המעלה את רמת הכשלים.