אינטרנט בעסקים- מסחר אלקטרוני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2049
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטלה זו הביאה אותי להסתכל בזוית שונה ומשונה משהו מדרך הסתכלותי את האינטרנט עד כה, ביומיום אני רואה רק את מה שנמצא מעל פני השטח, כאשר מאחורי הקלעים מתבצעות עוד אלפי פעולות ותהליכים- מובן שבמטלה לא עסקתי ב- כיצד מבצעים אותה אך נפתחו בפניי מושגים חדשים שממחישים את התהליך מניעיו וסיבותיו.
הסיבות הן רבות אך הם מתחלקות לשתיים עיקריות:
השאיפה העסקית שחובת  בתוכה את הרצון להוריד עלויות, להשתדרג בעייני החברה העסקית, לייעל את החוליות העסקיות בארגון ובעיקר רווח כמובן.
שיפור מערך השירות אל לקוח הקצה- הצרכן, שכן התחרות בשוק מאוד קשה בטח ש- ACE ורוזנפלד מכרסמות להום סנטר מהפלח.
כשלמדתי על ניהול ותפעול ראיתי את הכמיהה של הארגון להכניס את שרשרת האספקה או את איזו 9000 או ההטמעה של מערכות משוכללות כמו TQM או ERP הבנתי שהקדמה והטכנולוגיה כבר פה, כל שנותר לעשות זה להטמיע אותם, כך גם במעבר לאתר מסחרי- נדרשת כאן החלטה אסטרטגית של ההנהלה וכן התערבות ומעורבות של שאר החוליות העסקיות וכאמור אם בעלי המניות ירוויחו אזי גם הארגון והעובדים ירוויחו , בטח גם הלקוחות והספקים.
   חשיבות השימוש בטכנולוגיית האינטרנט לטובת הפעילות העסקית גדולה במיוחד, בעיקר ביצירת תקשורת בין עסקית ובבניית קשר עם הצרכנים. השיקולים להשתלבות אסטרטגית במסחר אלקטרוני צריכים להיות שיקולי עלות ותועלת שיוכיחו כי קיים החזר על ההשקעה.
תוכן עניינים
פרק 1: רקע -…3
מבוא -3
מטרת העבודה -.3
פרק 2:מייל למנכ"ל –.4
פרק 3:
המעבר למסחר אלקטרוני -5-7
מהו מסחר אלקטרוני? –5
חסרונות לאתר "קטלוגי" -6
יתרונות לאתר "חלון ראווה" 6
המעבר לאתר מסחרי ע"פ פורטר -…7
                    פרק 4:
סיכום -7
ביבליוגרפיה –8
נספחים 8