האינטרנט בחינוך

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7671
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
פרק א' – הלמידה והאינטרנט           1.1 מלמידה פרונטלית ועד הלמידה מרחוק           1.2 האינטרנט כמכשיר למידה רב עוצמה           1.3 האינטרנט במסגרת הבית ספרית           1.4 האינטרנט כמכשיר ללמידה מרחוק פרק ב' – הלומד והאינטרנט            2.1 אפיונים קוגניטיביים           2.2 אפיונים אישיותיים           2.3 אפיונים חברתיים           2.4 גורמים המניעים את הלומד פרק ג' – למידה ודרכי למידה עם האינטרנט פרק ד' – דיון ומסקנות סיכום ביבליוגרפיה מבוא
אינטרנט היא רשת כלל עולמית המקשרת אוסף של רבבות מחשבות ורשתות מחשבים בכל העולם באמצעות כבלים, לוויינים, סיבים אופטיים וקווי טלפון בהתאם לתקן תקשורת של העברת מידע מוגדר מראש. רשת האינטרנט מאפשרת העברת מידע לסוגיו השונים – טקסט, תמונה, צליל, וידיאו וכדומה וכל זאת ללא גוף ניהול מרכזי, כיוון שקיימים תקני תקשורת משותפים לכל (פיאקלוב, י., 2002).
כמו בכל מערכות הניהול והתפקוד שבחברה הטכנולוגית, האינטרנט חודר גם למערכת החינוך. האינטרנט הפך למילת מפתח שבעזרתה זוכים בתקציבים, מקצים משאבים למחקר, ונחשפים בתקשורת. מנהלים מאיצים במורים שלהם לשלב את האינטרנט בכיתות ובשיעורים, והמערכת כולה, על כל רבדיה, נמצאת בתהליך של בדיקת המשמעויות של למידה בסביבות עתירות מידע וניסויים של כלי האינטרנט בכיתות.
חינוך, הרי עוסק בחשיפה למידע. החיבור ביניהם נראה, לכן  אידיאלי (עיונים בטכנולוגיה, דצמבר 1999).
אי לכך עולה השאלה שעומדת בבסיס העבודה: באיזו מידה משפיע האינטרנט על תהליך הלמידה?