עבודת סיכום לקורס תחברוה ושינוע בנושא שינוע ע"ב רכבו משא לצמצום העומס בתנועה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1705
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

נושא העבודה: שינוע ע"ב רכבות משא כסיוע בצמצום הגודש בתנועה תאריך הגשה: 26/01/06
תוכן עניינים
פרק נושא עמוד
1 תקציר
2
2 מבוא
3 – 4
3 ממצאים 5 – 7
4 מסקנות מחברים
8 5
מסקנות הצוות 9
6 ביבליוגרפיה
1 0 תקציר מי מאיתנו לא נתקל בתור של משאיות החוסמות את ציר הנסיעה שלו, דווקא כשהוא הכי ממהר לקורס בתחבורה ושינוע של יובל הדס???
כמעט מידי יום אנו מבזבזים זמן רב בכבישים בשל הצפיפות ו"הפקקים", עובדה זו מעצבנת את כולנו ולכן קרובה לליבנו.
זאת גם הסיבה העיקרית שבחרנו בנושא השילוב של רכבות משא בשינוע מטענים אל מול משאיות משא.
בעבודה זו ניתחנו 2
מאמרים עיקריים, אך נעזרנו גם במאמר נוסף לטובת חומר רקע כל הנושא.
הנושא בנוי ע"ב
2 מאמרים:
1."Impacts of highway congestion on freight operations:                 perceptions of trucking industry managers", מאמר העוסק בהשפעת הגודש בדרכים על מנהליים תפעוליים בחברות תובלה שונות.
2. "Goods without the bads", מדריך לתכנון ופיתוח אסטרטגיה להובלת מטענים ברכבת.
נקודת הפתיחה של העבודה קצת שונה מנקודת הסיום, כאשר בחרנו את הנושא שאפנו להתמקד דווקא בצד של הפיתרונות שניתן לקבל ע"י המעבר לרכבות משא.
בפועל כאשר חיפשנו מאמרים בנושא גילינו צד נוסף הקשור לחומר הנ"ל וזה הצד של המנהלים הלוגיסטיים בחברות התובלה, מה מפריע להם והשוני  מחברה לחברה.
למרות זאת מצאו במאמר סממנים דומים המהווים בעיות בקרב המנהלים השונים ובכדי לפתור את הבעיות הללו בחנו את הפתרונות שמצאנו במאמר השני לגבי שילוב של הובלת מטענים ברכבות.
חשיבותו של הנושא ברורה לכולם לדעתנו וניתן לדון בו מאספקטים שונים ומרובים, אנו בחרנו בדרך זו.
העבודה כתובה בפונט 14