זכויות יוצרים למול מציאות טכנולוגית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 9430
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

עבודה זו נכתבת במסגרת הקורס זכויות יוצרים- מול זכויות הציבור. תחום זה מכיל מגוון עצום של תחומים, אך בחרתי להתמקד בתחום אחד המוכר כמעט לכולנו, מי ברמת הידיעה, ומי ברמת השימוש בפועל.
         אם כן התחום בו בחרתי להתמקד הוא תחום הפרת זכויות היוצרים באמצעות האינטרנט. הבחירה בנושא זה נעשתה משום שהדבר קרוב לכולנו- מי מאיתנו לא שמע על תוכנות לשיתוף קבצים באינטרנט? החל בחלוצה המפורסמת, הלוא היא נאפסטר, דרך קאזה, ששלטה בכיפה בשנות ה- 2000, ועד לאימיול העדכנית. מי מאיתנו לא מכיר לפחות אדם אחד שעל מחשבו האישי מותקנת תוכנה כזו?  ובנימה חצי רצינית, מי מאיתנו יכול להמתין בסבלנות שהעונה החדשה של "LOST" או "PRISON BREAK" תגיע סוף סוף לאחד מהערוצים המסחריים, או לטלוויזיה בכבלים או בלווין, כשהפרק החדש ביותר, החם ביותר, זה שהוקרן לראשונה אך לפני מספר שעות בארה"ב, נמצא במרחק לחיצת כפתור עכבר, נקי מפרסומות ומתורגם…? אין ספק כי כיום, הפיתוי להוריד שירים, סרטים ושאר יצירות מוגנות בזכויות יוצרים דרך האינטרנט, הוא עצום. הוא עצום בגלל הזמינות של היצירה, בגלל המהירות בה היא עושה דרכה אליך, ובגלל המחיר. כלומר האין מחיר.
עבודה זו תסקור את עקרונות השימוש ההוגן, ניהול משותף של זכויות יוצרים ומטרותיו, זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי, הגנה על אמצעים טכנולוגיים, סקירת התפתחות שיתוף הקבצים באינטרנט, וסקירת נקודות ציון מרכזיות במאבק שבין בעלי זכויות היוצרים למפרי הזכויות הללו.
  תוכן עניינים:   מבוא   פרק 1- שימוש הוגן וטענות הגנה פרק
2 – שיתוף קבצים    פרק 3- הגנה על אמצעים טכנולוגיים ואמצעים לניהול זכויות פרק
4 – זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי-מציאות חדשה   פרק 5- ניהול משותף של זכויות יוצרים   פרק 6- עיקרי המאבק המשפטי   דיון  סיכום  רשימה ביביליוגרפית