כיצד האישה מוצגת בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7651
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.       הקדמה                                                                                        3-4
2 .       מבוא
תיאורטי                                                                              5
2 .1.    ההגמוניה                                                                              5-6
2 .2.    הבדלי ג'נדר                                                                          7-8
3 .       עולם התקשרות                                                                            9
3 .1.    הנשים והצגתן בעולם התקשורתי                                           9-11
3 .2.    הפרסומות בעיתונות                                                              12-14
4 .       רקע
מחקרי                                                                                  15
5.       ניתוח הפרסומות                                                                          16-28
6 .       סיכום ומסקנות                                                                            29-30 7.       ביבליוגרפיה                                                                                 31-32
8 .       נפסח                                                                                            33-34
הקדמה הפרסום הוא אחד מגורמי החברות, שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. עניינו של הפרסום הוא, לכאורה להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה. אחד התהליכים שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זו הוא יצירת דימויי הנשים בפרסום. (למיש,1994).
בחרתי לחקור את הנושא של דימויי הנשים בפרסומות כאובייקט מיני מכיוון, שלמרות השינויים שקרו בחברה אמצעי התקשרות עדיין מציגים את הנשים כחפץ, כאובייקט מיני.
אמצעי התקשרות הם לא אלו שיצרו את הבדלים בין המינים ואת המציאות הפטריארכלית אלא, אמצעי התקשורת רק מייצגים ומחזקים את האידיאולוגיה המרכזית של התרבות המערבית.
במהלך העבודה אני אראה שאכן הפרסומות מציגות את האישה בדימויי של אובייקט מיני למרות כל השינויים שחלו בשנים האחרונות.
האישה עדיין מוצגת באופן סטריאוטיפי ובצורה פוגעת, תופיע בעיקר בפרסומות בהקשרים של מטבח, תפאורה למוצרים, עבודות בית ועזר כנגדו של הגבר. (פנים לכאן ולכאן,1996)…