השפעת הפרסום בטלויזיה על העדפת המוצר בקרב הילד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6276
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

תקציר העבודה
1         מבוא
1.1       הצגת הנושא אמצעי תקשורת ההמונים הפופולרי ביותר היא הטלוויזיה. הצפיה בטלוויזיה היא אחד מהעיסוקים העיקריים בשעות הפנאי של הילדים כיום. בשנים האחרונות הומצא ערוץ צפיה חדש הפועל בשיטת הכבלים ומגביר עשרות מונים את אחוזי הצפיה בטלוויזיה. הצפיה בטלוויזיה יכולה להעשיר את עולמו הרוחני של הילד מצד אחד ע"י התבוננות באובייקטים חדשים אותם אין הוא מכיר אולם מצד שני יכולה להשפיע עליו לרעה בצורות רבות: גזילת זמן, התבוננות בקטעים אותם אין הוא מכיר ולא אמור להכיר וכיו"ב, ובמידה מסוימת אף לשנות את אופיו שאינו מעוצב דיו Schmitt 2003),).
המשפחה שבימים עברו היותה את סוכן החיברות העיקרי ו)הכמעט יחיד בהשפעתה על הילד ועל המבוגר מאבדת את המונופול לטובת הטלויזיה. על כוחה ובלעדיותה של המשפה ניתן ללמוד ממספר מאמרים. התחרות בין אמצעי התקשורות ובכללם הטלויזיה לבין סוכני החיברות המסורתיים (הורים ומורים) רק מחריפה בגיל ההתבגרות. כספי אומר שבתקופה זו הטלויזיה מלאת מקור מידע מרכזי וככל שהמתגבר שואף לעצמאות וניתוק תלותו מההורים כך יכולתם לפקח עליו ולכוונו פוחתת. המחקרים על הכרת המדיה אצל הילדים הנם רבים ובכללם הצפיה בטלוויזיה, שהחלה להיות נפוצה לפני כשלושים שנה. היצע התוכניות הביא בארצות המפותחות לשתי תופעות שנפוצות גם בישראל: ריבוי מכשירים בבתים עצמן, כדי לאפשר לבני הבית השונים לבוא על סיפוקם, כל אחד לפי טענו ומבוקשו ואף לפיתוחם של מכשרים ניידים אפילו למכוניות, כדי לאפשר צפייה למשך כל היום ובכל המצבים והמקומות, בדומה למצב הקיים בתחום הרדיו Pearl 2000)).
בעבודתי זו אבדוק את השפעת הפרסום בטלויזיה על הילד תוך  סקירה ספרותית במאמרים אקדמאים בלבד ברובם מעודכנים 5 שנים האחרונות  ומהז'ורנלים הנחשבים והמוכרים בעולם  בנוסף אבצע מחקר הכולל השערות שאלוןו וכו ובסופו של תהליך יאשש או יפריך אותן .
ראשי פרקים
1         מבוא.. 3
1 .1                הצגת הנושא.. 3
1 .2                שאלות המחקר-. 3
2         סקירת הספרות.. 4
2 .1                מאפיינים של ילדים בגילאי 8-10. 4
2 .2                פרסום לילדים.. 5
2 .3                הטלוויזיה כמדיום פרסומי:. 6
2 .4                הקשר שבין החשיפה לפרסומת לבין אפקטיביות הפרסומת.. 6
2 .5                עמדות כלפי המוצר כמנבאות התנהגות.. 9
2 .6                האופן בו עמדות הילדים מושפעת מפרסומות.. 10
2 .7                השערות המחקר. 13
3         שיטת המחקר. 15
3 .1                משתני המחקר. 15
3 .2                מהלך המחקר. 15
3 .3                אוכלוסיית המחקר. 15
3 .4                הליך המחקר. 15
3 .5                הניתוח הסטטיסטי. 16
4         תוצאות.. 17
5        דיון. 21
6         סיכום.. 23
7        ביבליוגרפיה.. 24
8         דוגמת השאלון. 26