מימון וקבלת החלטות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3844
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

                                            בית הספר למנהל עסקים                    עבודה אישית :
מימון וקבלת החלטות קורס מס': 2061
                                                                                                                                                                              
3 200 מילים ספטמבר 2007
                                                                                                   תוכן עניינים
תוכן עניינים
..2
תקציר עבודה .3
מבוא
–..4
מטלה 1
–5
ייצור עצמי -6
ספק חיצוני -7
שיקולים כמותיים -..9-8
שיקולים אכותיים -11-10 סיכום ומסקנות –..12
מטלה 2
-..13
עלות ההון 15-14
WACC -.16
CAPM -.17
המלצות לחברת WHITE 18
סיכום –19
ביבליוגרפיה .20 תקציר מנהלים:
חברת גלגלים בע"מ פועלת בייצור גלגלים . קיבלה  הזמנה גדולה עבור קו BARBIE 20,000 יחי גלגלים , כאשר מדובר על טווח ארוך כ 3 שנים , לכן לחברה יש להחליט על האופציה הרווחית ביותר :לייצר עצמי או לרכוש אצל ספק חיצוני . במהלך עבודה בחנתי את השיקוליים כמותיים שבתוכם את עלות , השקעה , תשואה על השקעה וכדומה .
לאחר כל החישובים עבור החברה החלטתי להמליץ  להתקשר בחוזה עם ספק חיצוני , לפחות לשנה  ראשונה . בדקנו כל הקריטריונים החשובים עבור הספק : מחיר,  אמינות, אספקה בזמן , ISO – סטנדרטיים בינלאומים ,   ניהול המלאי –  JIT . במטלה השניה הינו נדרשים לבדוק את כדאיות השקעה בפרויקטים ולבדוק רמת הסיכון של חברת WHITE שפעולה באחרונה בשוק הציוד לטיפול בחומרים , כאשר לפני השנה התקבלה החלטה בחברה להתפתח לשווקים נוספים . בעבודה זו בחנה מודלים הקימיים בשוק הפיננסי לבדיקת הכדאיות ההשקעה .
המודלים כגון: WACC , CAPM , עלות ההון .
מודל  כדאיות ההשקעה בחישוב עלות ההון בעזרת עלות ההלוואות מודל  כדאיות ההשקעה באמצעות עלות הון המשוקלל WACC מודל  שיטת תמחור נכסי ההון  –  CAPM כאשר המודל סיכונים  CAPM-  ובאמצעות המודל WACC – עלות ההון משוקלל.  התייחסות לגישת של 3 מנהלים ו מימון הפרויקטים להשגת הרווחים  המקסימלים . כאשר חברה בודקת את כדאיות ההשקעה עליה לבדוק כל הפרמטרים החשובים כגון: גודל ההשקעה , תחזית התקבולים , מחיר ההון , רמת הסיכונים  וכד'.
מבוא למטלה הראשונה הינו נדרשים לייעץ למר וילר , מנכ"ל חברת גלגלים בע"מ  על שיטת הייצור : ייצור עצמי או דרך ספק חיצוני . הרי שהחברה יכולה להשיג מקסימום רווח ולספק ללקוחות של החברה מוצרים איכותיים בעלי איכות הגבוהה .
לחברה יש הזמנה של
2 0,000 יחידות גלגלים בשנה לאופני BARBIE , בתקווה שהמגמה תמשיך לשנים הבאות , המדובר ב  3שנים  . בתפקידי כמנהלת כספים של החברה הינו נדרשת להחלית על שתי אפשרויות ייצור עצמי של גלגלים או דרך מקור חוץ ולהביא בחשבון את הגורמים הכמותיים ואכותיים על מנת לקבל החלטה נכונה ורווחית ביותר לחברה .
בחלק הראשון יש להציג את נתונים כמותיים ולחשב את השתי הפשרויות הרלוונטים של ייצור עצמי וספק חיצוני . לאחר מכן לערוך את החזיות לרווחיות של החברה .
בחלק האחרון של עבודה בחנתי את המשתנים אכותיים והסתכלות על יתרונות וחסרונות של המודל . אשר לפני קבלת ההחלטה על כדאית ביותר לחברה הינו סוקרים את כל האופציות הרלוונטיות עבור גלגלים בע"מ .