מפלגות העבודה ויחד: אנטומיה של משבר פוליטי

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2222
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

עבודה –יחד: אנטומיה של משבר פוליטי מבוא
מפלגת העבודה מתפלגת. הפלג היוני שבתוכה מתאחד עם "יחד" – מפלגתו של יוסי ביילין. להלן הצעת עקרונות האיחוד וקביעת הקמפיין לקראת הבחירות הממשמשות ובאות. על מנת לבטא את העקרונות העיקריים של המפלגה, יש להבין את שורשיה. יסודה של "יחד" במרצ ובשמאל של מפלגת העבודה, שממנה פרשו לקראת הבחירות האחרונות יוסי ביילין ויעל דיין. המפלגה העיקרית במרצ היא רצ, אשר הוקמה על ידי שולמית אלוני שפרשה ממפלגת העבודה ומאוחר יותר הצטרף אליה יוסי שריד שפרש גם הוא ממפלגה זו. מפלגת העבודה שיווקה מאז ומתמיד תדמית סוציאליסטית, גם כשהדבר לא בא לכלל מעשה בפועל. למרצ תדמית של מפלגה התומכת בויתורים טריטוריאלים למען השלום וכן בזכויות האדם והאזרח, שוויון בין המינים ובין בעלי זהות מינית שונה וכן פועלת מבחינה חברתית לשוויון הזדמנויות וצמצום פערים.
נטיית הפלג היוני במפלגת העבודה דומה גם בהיבטים חברתיים שונים לגישה המוצגת על ידי מרצ, כאשר נושאים העומדים על הפרק כיום מעבר לנושא השלום והבטחון הם: זכויות האזרח ושוויון בין האזרחים; רווחה; אבטלה ועוני; גמלאים; כלכלה; חינוך; איכות החיים.
א.
העקרונות העיקריים של המפלגה בראיית מעמדה בדעת הקהל הישראלי דעת הקהל בישראל תומכת בקיומו של תהליך שלום, אשר שלבים שונים ממנו כבר התקיימו בעבר, הן על ידי ממשלות הימין [בגין – השלום עם מצריים; נתניהו – פינוי חברון] והן על ידי ממשלות השמאל [רבין – הסכמי אוסלו והשלום עם ירדן; ברק – קמפ דיוויד 2]. פיגועי הטרור המתמשכים מלמדים כי –