יחסי ציבור, עמותה נבחרת - "אור ירוק", ציון B+

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5857
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים –…     2
מבוא –…    4
פרק 1- הגדרת הבעיה
1 .א) הגדרת הבעיה —  5
1 .ב) מחקר -.   5
1 .ג) ניתוח פנימי, SWOT, חיצוני – 6-8
1 .ד) כוחות משפיעים פנימי וחיצוני.    9
1 .ה) זיהוי קהל המטרה הכללי של העמותה –  9
1 .ו) חזון וגישת העמותה .  10 פרק 2 מטרות הקמפיין
2 .א) מטרות להשגה -.   11
2 .ב) ציבור היעד –.    11
2 .ג) יעדים …     12
2 .ד) תכנון מדרג ההשפעות –. 12-13
2 .ה) ניהול משברי מחויבות —   13
פרק 3תכנון
3 .א) תמהיל פעילויות -14
3 .ב) כיצד יתבצע הקמפיין? -.    14-15
3 .ג) מסר –   15
3 .ד) תקשורת ומדיה .     21
3 .ה) מודל ברנשטיין     17-18
פרק 4 יישום תוכנית
4 .א) חלוקת משימות ולו"ז -..    19
4 .ב) תקציב   20 פרק 5 בקרה והערכה 5.א) מדדי הצלחה וכשלון -…    21
סיכום ומסקנות -.    22
ביבליוגרפיה –.    23
נספחים מבוא:
יחסי הציבור (Public Relation) הפכו להיות חלק מרכזי בתמהיל השיווקי של חברות וארגונים בעולם העסקי המודרני. ריבוי ערוצי המדיה והעובדה שהתקשורת תופסת חלק מהותי בקביעת עמדות הציבור, לחיוב ולשלילה, הופכים את יחסי הציבור לכלי אסטרטגי רב השפעה, ומרכיב מרכזי הולך וגדל בתוך סל התמהיל השיווקי.
עמותת "אור ירוק" הינה עמותה ללא מטרות רווח, הוקמה בשנת 1997 מתוך הכרה בחשיבות העליונה של מאבק ללא פשרות בתאונות הדרכים  וחשיבות מעורבות הקהילה בו. מצב הבטיחות בדרכים במדינת ישראל הינו רחוק מלהשביע רצון. בעשור האחרון לא חל כל שינוי מהותי בשיעורי התמותה והפציעות כתוצאה מתאונות דרכים.
לצערנו, מידי שנה משלמים אזרחי המדינה מחיר כבד של כ – 500 הרוגים ושל כ –
3 000 פצועים קשה. למרות הנתונים המחרידים הללו, מתייחס הציבור הישראלי לתאונות הדרכים כגזירה משמיים, שאין מה לעשות נגדה.
עמותת "אור ירוק" מאמינה, כי ניתן להצליח במאבק נגד התאונות הדרכים ע"י מיקוד ותיאום המאמצים הנעשים ע"י הרשויות השונות הכוללת תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים.
את העמותה הקים מר אבי נאור, המכהן כיו"ר העמותה, מר אבי נאור הינו אביו של רן נאור ז"ל, שנהרג בתאריך 12/06/05 בתאונת דרכים בעת שירותו הצבאי, והוא טרם בן 20.
מר נאור הקים את העמותה ע"מ להגביר את רמת המודעות של אזרחי ישראל למצב האבסורדי בו ישנם יותר הרוגים בתאונות דרכים בישראל לעומת הרוגים חללי מלחמות ישראל.
תקציב העמותה עמד בשנת 2005 על כ – 8.5 מיליון דולר וממומן כולו מאמצעים עצמיים.
העמותה אינה מקבלת תרומות חיצוניות או תמיכה ממשלתית/ציבורית כלשהי.
בעבודה זו נתמקד בקהל מטרה שהינו הולכי רגל בכלל וילדים עד גיל 15 ומבוגרים מגיל 64 בפרט, מאחר והם הנפגעים העיקריים מבין הולכי הרגל הנחשבים כ"אוכלוסייה החלשה".