תהליך קבלת החלטות
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | תהליך קבלת החלטות |
שנת הגשה | 2003 |
מספר מילים | 2317 |
מספר מקורות | 16 |
תקציר העבודה
קבלת החלטות נחשבת למרכיב ניהולי מרכזי בתפקידו של כל מנהל ברמות ארגוניות שונות.
תהליך קבלת ההחלטות חשוף לאילוצים והשפעות הנובעות מתכונותיו, רגשותיו ומאפייני האישיות של הפרט כמו כן מושפע תהליך זה מדנמיקות קבוצתיות וממבנה פנימי חברתי של הקבוצה כולל עוצמה וכח המבנה הארגוני של הארגון בו מתבצע התהליך רמת הפורמליות שלו. תרבות ארגונית וערכים פנימיים של הארגון עשויים/עלולים להשפיע בתורם על ההחלטות וכן לחצים חיצוניים של בעלי עניין כגון לקוחות, ספקים רשויות ,תקשורת וכיו"ב בהנחה שמדובר בארגון המתאפיין כמערכת פתוחה. המצבהשכיח ביותר בארגונים הן עסקיים והן ציבוריים בו מתקבלות החלטות יהיה לרוב בקבוצה-במיוחד בהחלטות בעלות אופי אסטרטגי שיש להניח שבהן יהיה מעורב יותר מאדם אחד.