ניהול יזמות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6338
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תאריך הגשה: 16/01/07
עבודה במודול: ניהול יזמות – 2239
Entrepreneurial Management– 7GN002
בנושא:
מיזם "הסלולרי האבוד" תקציר מנהלים העבודה בוחנת הקמתו של מיזם "הסלולרי האבוד" המציע פתרון חדשני ומקורי לבעיה שכל אחד מאיתנו מכיר כאשר איננו מוצאים את הטלפון הסלולרי בבית או במשרד.
ניתוח ההזדמנות העיסקית מציג את הגידול בשוק הסלולרי לכ-2
מליארד משתמשים (כשליש מאוכלוסיית העולם) ואת פוטנציאל שוק האביזרים הנלווים הגדל בהתמדה משנה לשנה ועומד כיום על כ-1$ מליארד בארה"ב לבדה.
הניתוח מציג גם בעיה הולכת וגדלה של איבוד מכשירי הטלפון הסלולרי היוצר נזק רב למחזיקי המכשיר – הן בניתוק הקשר והן באיבוד מידע חיוני הקיים במכשיר.
מיזם "הסלולרי האבוד" מציע פתרון ייחודי לבעית האיבוד על ידי הצמדת התקן למכשיר הטלפון הסלולרי המשמיע צפצוף כאשר אנו משמיעים שריקה או מחיאת כף בטווח קליטתו.
הצעה לתוכנית שיווקית מתמקדת בפילוח לפי מגזרים וחדירה דרך מגזר הילדים ו/או מגזר הנשים כמאמצים ראשוניים (Early Adopters) של המוצר. ערוצי הפרסום ודרכי הפרסום המתאימים למגזרים המוצעים מוצגים אף הם.
על מנת למקסם את פוטנציאל המכירות מוצעות מספר דרכי הפצה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות סלולריות ורשתות שיווק המאפשר למיזם להשתמש בתשתית הלוגיסטית והתפעולית הקיימת על מנת להגיע לקהל היעד בצורה אופטימלית ובעלויות נמוכות.
בהתבסס על התוכנית הפיננסית, המיזם זקוק להשקעה של כ-150,000$ לבניית אב-טיפוס ותשתית שיווקית על מנת להתחיל בייצור סדרתי, שיווק והפצה.
על פי המודל העסקי המוצע של תשלום על בסיס מכירות, ועל בסיס צפי המכירות המיזם מגיע לאיזון תפעולי תוך חמישה רבעונים.
על פי תחזית המכירות, המיזם מגיע לרווח ממכירות של יותר מ-500,000$ בתוך שלוש שנים כאשר המשקיע מקבל, בנוסף לאחוזים מהחברה, את השקעתו.
באמצעות ההשקעה, המיזם יגיש בקשה לפטנט ורישום זכויות (פטנטים, סימן מסחרי) בשוקי היעד הרלוונטיים– אירופה, ארה"ב ויפן.
היזמים הם בעלי נסיון ויכולת מוכחת בתחום והם שואפים להקים חברה מקצועית, יעילה ובעלת חזון דרך גיוס עובדים מקצועיים ומיומנים בתחומם.
תוכן עניינים
חלק א':
ניתוח ההזדמנות העסקית. 4
הבעיה/הצורך. 4
אלטרנטיבות קיימות. 5
הפתרון המוצע (הזדמנות עסקית) 5
חלק ב':
תוכנית עסקית. 6
מבוא. 6
פרופיל היזמים. 6
שיווק. 7
שוק הטלפון הסלולרי ושוק האביזרים הנלווים.. 7
גידול במספר המכשירים האובדים.. 7
מגמות בענף. 8
המוצר. 9
האסטרטגיה השיווקית. 11
יעדים שיווקיים.. 13
ניתוח תחרות. 14
ניתוח SWOT למיזם.. 14
תפעול וארגון 16
טכנולוגיה ופטנטים.. 16
מחקר ופיתוח. 16
ייצור ולוגיסטיקה. 17
שיווק ומכירות. 17
מבנה ניהולי וארגוני 17
תוכנית פיננסית. 19
תמחיר. 19
תוכנית השקעות. 20 מקורות מימון להשקעה. 21
תקופת החזר ההשקעה. 21
הערכת שווי 21
ניתוחי רגישות וסיכונים.. 21
חלק ג':
ניתוח התאמה ליזמות (על פי מודלים מן הספרות) 22
סיכום מסקנות והמלצות. 24
ביבלוגרפיה.
5 נספחים. 27
תוכנית פיננסית. 27
ראשי 27
ראשי מפורט. 28
הוצאות תפעול. 29
שיווק ומכירות. 29
הוצאות חד פעמיות. 30 הוצאות שוטפות. 30 כח אדם.. 31
תחזית מכירות. 31
תמחור. 32