קטלוגי הקיץ לילדים: הסמיוטיקה של האופנה בת זמננו
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | אופנה, אפנה, ילדים, מגדר, מדיה, מודרני, מחקר, נוער, סמיוטיקה, סמינר, פירסום, פרסום, קטלוגים, שווק, שיווק, תיקשורת, תקשורת |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 6713 |
מספר מקורות | 37 |
תקציר העבודה
קטלוגי הקיץ לילדים: הסמיוטיקה של האופנה בת זמננו ספטמבר 2007
תוכן העניינים
מבוא
פרסום וסטריאוטיפים הבניה חברתית אידיאל היופי השפעת הפרסום על קטינים המחקר האמפירי ממצאים דיון וסיכום ביבליוגרפיה מבוא
תקשורת היא תופעה הכרחית הקיימת בכל מערכת באשר היא. תקשורת היא העברה של מידע הקושרת אובייקטים שונים לכלל קיום מערכתי. התקשורת היא בעצם לב ליבה של כל תופעה מערכתית, באשר מערכת או תופעה מערכתית היא במהותה קיום מתמשך של יחסי גומלין בין אובייקטים שונים, המתאפשרים רק באמצעות מעבר של אינפורמציה ביניהם.
הפרסומות מהוות מרכיב מרכזי ונכבד בעולם התוכן של אמצעי התקשורת, הן בשל מרכזיותו הכלכלית, המציבה לעתים יותר מודעות פרסומת מאשר תוכן כתוב והן בשל היותה של הפרסומת מראה של החברה, שכן היא מדברת אל החברה על ידי שימוש בקודים נורמטיביים המוכלים בשפתה. הפרסום הוא אחד מגורמי החברות, שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית.
עבודה זאת עוסקת בפרסומות המכוונות לילדים ובני נוער, ולהוריהם.
באפן ספציפי, העבודה מתמקדת בבחינת קיומם של סטריאוטיפים מינניים בקטלוגים של אופנת ילדים ישראלית בשנת
2 007.
נקודת הבסיס של עבודה זו הינה כי ישנו ייצוג מינני לא מציאותי בקטלוגי חברות האופנה הן של בנות והן של בנים. ייצוג זה נובע מסיבות שונות שמורות רובן ככולן בחברת הפרסום.