ניהול התקציב בחברת פארמהאוס פייר, עבודה זו תבחן את התמורות שבניהול התקציב, והכרה בעובדה שהטמעת התקציב מבדילה בין חברה כושלת לחברה משגשגת.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4694
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר      חברת "פארמהאוס פייר", להלן החברה, בהנהלת הגב' קולי הלן, הינה חברה המייצרת כ-45 סוגי פודינג שונים כאשר המרכזי שבהן הוא "פודינג טופי" , ומפיצה את מוצריה בין לקוחותיה ברחבי אנגליה, קמעונאים ורשתות גדולות כאחד, כשהגדולה מבין לקוחותיה היא רשת הסופרמרקטים "סיינסברי".      מהתבוננות ראשונית בדוחות הפיננסיים של החברה נראה כי מחזור החברה גדל, וניתן להבחין בצמיחת החברה בין השנים 2005-2006, למרות זאת נמליץ בפניה על ניהול תקציב, ובקרה תקציבית כנגזרת שלו ,  בכך לעקוב אחר ביצועי החברה, ההנהלה והעובדים, במהלך שנת התקציב, ובסופה, המאפשר בדיקת רמת ביצועים והשגת היעדים אל מול אלו שתוכננו בתחילה.      התקציב הוא ביטוי כמותי של מטרות הארגון והדרכים להשגתן, ומטרתה של כל חברה עסקית היא להפיק רווחים, לכן כיום בחברות יצרניות גדולות, כמו זו, שצומחות בקצב מסחרר, חשוב שיהיה מעקב מתמיד אחר מרכיבי החברה ופעילויותיה על מנת לשמור על רווחיותה לאורך שנים.       עוד הוכח כי ניהול תקציב נכון מונע בזבזנות יתר מצד ההנהלה, מאפשר לאמוד את רווחיות החברה ואף עוזר בנקיטת פעולות אופרטיביות(הקטנת עלויות וצמצום בהוצאות) להתייעלות החברה והגדלת רווחיה.      עבודה זו בוחנת את התמורות שבניהול התקציב, והכרה בעובדה שהטמעת התקציב מבדילה בין חברה כושלת לחברה משגשגת.
תוכן עניינים
מבוא   —   3
ניהול תקציב בחברת 'פארמהאוס פייר'            –..   4
– הגדרת התקציב – מטרות התקציב העסקי – סוגי התקציב – יתרונות וחסרונות בניהול תקציב דו"חות פיננסיים בחברת 'פארמהאוס פייר'       –.   9
– דו"ח עלות המכר – דוח רווח והפסד בקרה תקציבית                                                   –.   12
– בניית מערכת דווח בקרה וניהול – שיטות לבניית תקציב – ניתוח סטיות סיכום   -.   17
ביבליוגרפיה   –…   18
נספחים   –   19