מודל המחויבות כלפי המותג שופרסל. סמינר ניהול ופיתוח מותגים. תואר MBA.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 85
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2258

תקציר העבודה

על רשת השופרסל מחויבות מהי?
מתודולוגית המחקר ממצאים דמוגרפים- כלל הנשאלים הרגלי צריכה ועמדה כלפי מותג ספציפי לכלל הנדגמים ניתוח קבוצת המשתמשים (לקוחות שופרסל)- עד כמה מחויבים למותג שופרסל מדידת רמת המחויבות ללקוחות שופרסל נתונים דמוגרפים וקבוצות מחויבות ניתוח קבוצת הלא משתמשים בשופרסל כרשת עיקרית- עד כמה פתוחים למותג שופרסל מדידת רמת המחויבות ללקוחות רשתות מזון אחרות מסקנות והמלצות שיווקיות עבור מותג השופרסל קצת על רשת השופרסל שופרסל הינה הרשת המזון הקמעונאית הראשונה והגדולה בישראל מאז שנת 1958 ומעסיקה מעל 10,000 עובדים. סניפיה מתפרסים מקרית שמונה ועד אילת. החברה נרשמה כחברה ציבורית בתחילת שנות ה-80 ומניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב החל מ-1980 .
רשתות השיווק השונות שבבעלות החברה (דיל, ביג, שלי) מכונסות תחת מותג על אחד – שופרסל.
מוטו החברה הינו לשים את הלקוח במרכז, להקשיב ולהגיב לצרכים המשתנים של לקוחות תוך דגש על שירות, איכות ומחירים תחרותיים.
במהלך השנים מתמידה החברה לעבור תהליכי רענון, מיקוד וצמיחה מחדש, תוך השקעת משאבים אדירה של יותר מ-200,000,000 שקל ההולכים לשינוי מערך החנויות, בניית חנויות חדשות, שינוי בחנויות קיימות, הטמעת תרבות שירות מתקדמת, שינוי במבנה הניהולי, שינוי בתפיסה השיווקית ובפרסום, השקת מועדון לקוחות חדש והשקת מותג פרטי חדש.
בשופרסל מאמינים שבמהלך ארוך טווח השקעה זו תבטיח כי יותר ויותר אנשים ברחבי הארץ ימצאו תמיד את המענה הטוב ביותר להעדפות, לצרכים ולסגנון החיים שלהם בשופרסל.
מחויבות מהי?
בבואנו לבדוק את מידת המחויבות כלפי מותג, יש להתמקד יחד ובאינטראקציה שבין מספר אספקטים שיווקיים בפרמטרים של מעורבות, שביעות רצון, נאמנות ועוד. בכדי להבין מדוע הצרכן מחליט לבחור מותג x על פני מותג y, עלינו לנסות ולהבין לעומק לא רק עד כמה נגישה היא הבחירה (גיאוגרפי, כלכלי וכו') אלה גם עד כמה הצרכן באמת מעוניין ומעדיף את המותג הספציפי על פני האחר, כלומר מידת "מערכת יחסים" שפיתח עם המותג. ככל שלצרכן נגישות רבה יותר לצד מערכת יחסים מפותחת עם המותג- כך עולה במידה רבה הסיכוי למחויבות למותג.
לפיכך, אדם "מחויב" יוגדר כחש ש"הוא מאוד מרוצה מהמותג, חשובה לו מערכת היחסים והוא לא אוהב שום מותג אחר". במצב שכזה המחויבות תישאר אפילו אם קיימת מידה של חוסר שביעות רצון. אך עדיין, התיאוריות העדכניות מדברות על כך כי שביעות רצון, מעורבות ונאמנות, כל אחת-
העבודה ללא ביבליוגרפיה