השפעת אילוף וייעוץ התנהגותי על התנהגותם ורווחתם של כלבים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר:
בשל הקרבה השוררת זה אלפי שנים בין בני האדם לכלבים, הכלב מכונה לעתים קרובות "ידידו הטוב ביותר של האדם". אך על מנת שמשפט זה יקבל תוקף במציאות עלינו למצוא דרכים לשיפור התקשורת בין האדם לכלב, בצורה זו נוכל לדאוג לשיפור רווחתו הנפשית והפיזית של הכלב ולהנאה רבה יותר שלנו מיחסים אלו. בעיות התנהגות של כלבים מהוות סיבה מרכזית למסירתם של כלבים לבתי מחסה לחיות. בעיות ההתנהגות הן מגוונות ונעות מהתנהגויות נורמאליות של הכלב שאינן מקובלות על הבעלים, כמו סימון ונביחה, ועד התנהגויות שאינן נורמאליות, כמו תוקפנות גבוהה, חרדות או התנהגות אובססיבית.
בעבודתי אביא סקירה של מחקרים שנעשו בתחום היחסים אדם-כלב, ובעיקר אתמקד בהשפעה שיש לאילוף וייעוץ התנהגותי על יחסים אלו, על אופי הכלב, המשמעת שלו ורווחתו.
מרבית המחקרים שנעשו עד היום נערכו על כלבים בבעלות פרטית מכיוון שנושא זה נגיש ונוגע לאוכלוסיה גדולה יותר. מעט מחקרים נעשו בתחום האילוף המקצועי, בעבודתי אציג מחקר שנעשה בצבא הבלגי הנוגע לאילוף כלבי עבודה ורווחתם.
לדעתי חשוב יהיה לערוך בעתיד מחקרים נוספים בנוגע לכלבי עבודה ושירות מכיוון שלנושא זה יש חשיבות מדרגה ראשונה הן לרווחת הכלבים המשרתים אותנו נאמנה והן לשיפור ביצועי הכלבים.
תוכן עניינים:

1 .      תקציר .3
2 .      הקדמה .3-4
3 .      בעיות התנהגות בכלבים –5-6
4 .      השפעת שיעורי אילוף וייעוץ התנהגותי על הקשר אדם-כלב -.7-12
5.      אילוף כלבים בשירות הציבורי 13-16
6 .      דיון -17
7.      ביבליוגרפיה –17-18