יחסי ציבור - קמפיין לעמותת לתת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4561
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים. 2
1 .              מבוא. 4
2 .              ארגון "לתת" – סיוע הומניטרי ישראלי 5
2 .1                רקע. 5
3 .              מחקר – Research.. 6
3 .1                מחקר ראשוני 6
3 .2                מחקר שניוני 6
4 .              פעילות – Active. 8
4 .1                קהל המטרה. 8
4 .2                שיתוף פעולה עם ארגונים. 9
4 .3                מטרות הארגון 10 5.              תקשורת  Communication.. 11
5.1                קביעת תוכנית תקשורת. 11
5.2                תיק ניהול משברים: 13
5.3                הפקת אירוע וקביעת לוח זמנים לפעילות. 14
6 .              הערכה  Evaluation.. 16
6 .1                היררכית השפעת הלמידה (מודל הדיפוזיה) 17
6 .2                היררכית התגובה על פי קוטלר. 18
7.              מקורות. 19
8 .              נספחים. 20
8 .1                אישור העמותה. 20
8 .2                ניתוח  SWOT   ו PEST.. 21
8 .3                דרך ניהול המשבר. 23
8 .4                תיק עיתונות. 24
8 .5                קומוניקט תקשורת. 29
8 .6                הודעה לעיתונות. 30 מבוא
עבודה זאת עוסקת בתכנון ויישום קמפיין  יחסי ציבור בעמותת "לתת", עבור פרויקט "לתת בריאות".
העבודה תגדיר את בעיית המחקר כנגזרת של המחקר הראשוני שביצע הארגון.
נגדיר את קהלי המטרה לפרוייקט , את המטרות ואת הגופים אתם נשתף פעולה.
נכין תוכנית תקשורת להשגת היעדים והמטרות שהוגדרו, נוציא הודעות למדיה הכתובה והאלקטרונית על מנת לעלות את המודעות של קהל המטרה לבעיה.
לבסוף נבצע הערכה לקמפיין שיעשה בהתבסס על מודלים תיאורטיים כפי שנלמדו בקורס.
תקציר מנהלים עבודה זו נכתבה במסגרת קורס "יחסי ציבור".
עבודה זו בחרה בעמותת "לתת" ארגון הומניטארי ישראלי במטרה לקדם את פרויקט "לתת בריאות" שמטרתו לסייע לאוכלוסיות חלשות לקבל תרופות ושירותים רפואיים שאין ידם משגת זאת.
את העבודה בנינו כתכנית יחסי ציבור, על פי מודל RACE הכולל בתוכו 4 שלבים:
מחקר – שלב זה התייחס למחקר שעשה הארגון בנדון וגזר ממנו את בעיית המחקר.
שני שליש מהפונים נמנעים מרכישת תרופות בשל מצב כלכלי ירוד .
פעילות – שלב זה הגדיר את קהל המטרה העיקרי כמגזר העסקי וכלל הציבור הרחב, את קהל המטרה המשני הכולל רשויות ממשלתיות ומוניציפאליות, קופות חולים, ארגוני סיוע רפואי. הגדרו הגופים אתם בוצע שיתוף פעולה ואת מטרות הארגון כהעלאת המודעות בקרב קהלי המטרה. בוצעו כל הפעילויות הנדרשות על מנת להעביר את המסר באופן ברור ולהוציא את הקמפיין לדרך. תקשורת – הוכנה אסטרטגיה תקשורתית רחבה  על מנת לקדם את המטרות שקבענו.
הוכנה תוכנית תקשורת בהתבסס על מודל  הגלגל של ברנשטיין.
טופל אירוע משבר של מעילה בכספי העמותה. הוכן תיק עיתונות ויצא קומוניקט לתקשורת.  הוכן אירוע תקשורתי גדול בשיתוף ערוץ טלוויזיוני ומימון של בעלי העניין.
הערכה – בשלב זה הוערכה האפקטיביות של הפעולות שבוצעו בתכנון הקמפיין והאם המטרות שהוצבו התממשו בהצלחה  על פי מודל ההערכה של ווטסון.
נבדק כיצד נוהל הקמפיין ובמה היה ניתן להשתפר וכיצד הגיב הציבור לקמפיין, שכלל הודעות בעיתונות פרסומים שונים.
בוצעה הערכה את השפעת הקמפיין על קהל המטרה בעזרת  מודל הדיפוזיה ומודל היררכית התגובה של קוטלר