עבודה ניהול התפעול- ISO 9000

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1874
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

 ניהול התפעול           שם הקורס ומספרו:                                            מגיש:                                                                                   תוכן עיניינים
1 ).  תקציר עמ.3

2 ).  מבוא ..עמ.4
עמ.5-6ISO 90003).  שלבי יישום של –עמ.7ISO 90004).  תועלות מיישום תקני 5).  בניית נוהלים ( נוהל רכש,נוהל ספקים ) –…עמ.8-9

6 ).  שרשרת האספקה –עמ.10-11
7).  יעדי התפעול -עמ.11

8 ).  ביבליוגרפיה -עמ.12
  תקציר                                                               בארגון,לבדוק ולנתח את יתרונות,ISO 9000מטרת העבודה לעשות ניתוח של יישום התקני תועלות וקשיים לארגון מיישום הזה,לתת דוגמאות לבניית הנהלים ולהציג את תהליכים מסוימים בתפעול הארגון ( שרשרת האספקה ).
בעבודה יוצגו גם את יעדי התפעול של הארגון ויתארו דרכים ושיטות להשגת היעדים האלו.
מבוא                                                                       מהווה סדרת תקנים בינ"ל בנושאי ניהול והבטחת היכות.התקנים האלו הינם תקנים משותפיםISO 9000 והמקובלים בין ארגונים ומעידים על כך, שהארגון המיישם אותם עומד בכל הקריטריונים הנדרשים.
עמידה בכל התנאי התקן נותנת לארגון " כרטיס כניסה " לעולם עסקי הנכון ומראה את אינדיקציה ליעילות של הארגון.
 מיועדים לכל סוגי של הארגונים.התקנים האלו לא " קובעים " את הנהלים אלאISO 9000התקנים של מגדירים אותם. בסטנדרטים לא מופיע איך צריך לנהל את התהליכים בפרט,לכן זה נותן גמישות וחופשיות גדולה לארגונים בתחומים האלו.ארגונים שבחרו לעמוד בתקנים,יכולים לבנות מערכות מסודרות המתאימות גם להם וגם ללקוחות.
 הם דרישות מינימום ומבוססות על מניעת פגומים בתהליכים תפעוליים ולאISO 9000הדרישות של   איתורם.ארגונים מבינים שבקרה ופיקוח לא מעלים את האיכות-לשים דגש צריך על מניעה הפוטנציאלי של הבעייה.המניעה הזאת עושה חיסכון בכסף ומאפשרת לארגון לתפקד בצורה יותר יעילה ואיכותית.
 נוצרים תיאום ואובייקטיביות ביחסים של ארגונים.הסטנדרטים עוזרים לארגונים ISO 9000תקנים לעשות פורמליזציה בתהליכים התפעוליים שלהם הקשורים לעמידת בתנאים של הבטחת האיכות.
 כ " צד שלישי " עוזר לארגונים לבנות יחסים אמינים טווח ארוכים.ISO 9000שימוש ב  מבטיח ללקוח שהוא מקבל מוצר באיכות דרושה.התקנים האלו מהוויםISO 9000יישום של תקנים " מדד " אוניברסלי להשוואה המאפשר לבדוק ישר איזו ארגונים עומדים בתנאים ואיזו לא. הלקוחות, שהדרישות שלהם עונים לסטנדרטים, יכולים לבצע כל מיני עסקאות (רכישות) עם הספק בלי בדיקות נוספות- כי עמידת לצרכים של התקן היא עמידה לצרכים של הלקוח.  הוא בחירת יועץ חיצוני.ISO 9000דבר חשוב ביישום התקנים של לא רק במטרה לקבל את התעודה אלא גם על מנת להגיע להשתפרות ISO 9000 " כשחברה מבקשת לקבל ואיכות אמיתיים, חשוב מאד להיעזר ביועץ חיצוני. חשוב להביא בחשבון גם את העלות וגם את הכישורים יועץ חיצוני, מאחר ומידת החיסכון בעלויות וההשתפרות בשיטות ישפיעו על התוצאה. " (משה דב,כיצד לבחור  ).התחומים שיועץ מעורב בהם – הם תחומים אסטראטגיים לארגון (תחומי האיכות),ISO 9000יועץ ליישום לכן ארגון צריך להתייחס לבחירת היועץ החיצוני בשיא הרצינות.
. ISO 9000 היום בעולם ישנם כ – 300,000 ארגונים המיישמים את תקני עמידת לתקנים האלו הוא כלי אפקטיבי ויעיל לארגונים כדי לשפר את תהליכי ניהול ותפעול.
האיכות הוא הדבר החשוב שמאפיין את החברות המובילות בעולם,לכן יישום השלבים של  בארגון הוא תהליך הכרחי למי שרוצה לעמוד בדרישות של עולם העסקי המודרני.ISO 9000