חופש הביטוי באינטרנט - העבודה עוסקת בחופש הביטוי, צנזורה והסתה לאלימות. הנושא הנבחן הוא האם יש להגביל את חופש הביטוי באינטרנט באותה מידה בה היא מוגבלת באמצעי התקשורת השונים. ישנה בחינה בין החבל הדק בין חופש הביטוי והדמוקרטיה לבין הסתה לאלימות/גזענות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 1103
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

אתרי החדשות באינטרנט, הם כלי תקשורת לכל דבר ועליהם לעמוד בכללי האתיקה, כמו כל כלי תקשורת אחר. כאמור בסעיף 14 לתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות: "לא יפרסמו עתון ועיתונאי דבר שיש בו משום הסתה או עידוד לגזענות או לאפליה פסולה על בסיס גזע, מוצא, צבע, עור, עדה, לאומיות, דת, מין, עיסוק, נטייה מינית, מחלה או נכות גופנית או נפשית, אמונה או השקפה פוליטית ומעמד חברתי – כלכלי. לא יציינו עיתון ועיתונאי אפיונים אלה, אלא אם הם נוגעים עניינית לנושא הפרסום".
לביא (12/11/01) כותב כי שופטת השלום דורית רייך שפירא קבעה, שאין הבדל בין פרסום ידיעה באתר אינטרנט של עיתון לבין פרסום הידיעה בעיתון עצמו, וכן מפני שגורלם של מדורי התגובות לא הוכרע עדיין יש להשתמש בחוק ההגיון, שהרי תגובות שכאלו, היו מושלכות לפח לפני שהיו מאשרים לפרסמם באחד מהעיתונים הגדולים.
ישנו חוסר בהירות בנושא, שכן חופש הביטוי הוא נשמת אפה של מדינה דמוקרטית. זכותו של כל אדם להביע דעה, וזכות הציבור לדעת, הם בסיסה של הדמוקרטיה. כיצד נקבע האיזון?