הכנת תוכנית שיווקית , הקמת משתלת "עץ ועצה" - חלק א'

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2578

תקציר העבודה

תוכן עניינים
א. רקע
3
ב. מטרות הפירמה
3 ג. תחום הפעילות ומיקוד הבעיה השיווקית
3 ד. נקודת חולשה עיקרית של הפירמה
4 ה. תמהיל המוצרים של החברה
4 ו. ניתוח הסביבה העסקית      1) אפיון המגרש העסקי
4      2) ניתוח תיקי העסקים של הפירמות בשוק (מודל GE) 5
     3) מתחרים
6      4) צרכנים
8      5) ערוצי שיווק והפצה 9
     6) PEST D
1 0      7) חסמי כניסה / יציאה, אלטרנטיבות עסקיות
1 0      8) KSF
1 1
      9) SWOT
1 1
ביבליוגרפיה
1 3
א. רקע:
המשתלה הינה משתלה לצמחים, פרחים ועצים אשר תוקם במהלך שנת 2005 ע"י שלוש שותפות.
המשתלה תשרת את הצרכן הסופי והייחוד שלה הוא מתן שירות אישי עד בית הלקוח.
רוב הצמחים יגודלו בישראל במשתלות הריבוי ומעט מאוד ייבוא.
רעיון הקמת המשתלה עלה בעקבות חוסר המודעות הבסיסית של הצרכנים לגבי תחום הצומח.
כלומר, הצרכנים אינם מבינים איזה צמח מתאים לכל תנאי שטח (שמש, צל, רוח). בנוסף, הצרכנים אינם מצליחים לגדל את הצמחים, היות ואינם יודעים מהי השקיה נכונה לכל צמח.  המשתלה תמכור בעיקר ללקוחות הפרטיים שאינם נעזרים בשירותיו של גנן מקצועי, כלומר, בעלי גינה חדשה, מרפסת או גג.
ב. מטרות הפירמה:
1)       יצירת משתלה בעלת קונספט חדש, תוך התמקדות במתן שירות אישי ללקוח על-מנת ליצור בידול.
2)       תפיסת נתח שוק על חשבון המתחרים הקיימים ואף הגדלת מס' הלקוחות בענף כולו (ע"י פנייה ללקוחות חדשים שעד כה לא קנו מכיוון שלא קיבלו ייעוץ והכוונה בנושא).
3)       קביעת מיקום אסטרטגי למשתלה, שיתאים לקונספט החדש.
4)       יצירת נאמנות ותלות של הלקוח.