date rape- אונס בפגישה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2913
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר תוכן עניינים
מבוא  –     3
פרק
1 – מאפייני אונס בפגישה         ..
    4
פרק 2- הגורמים השכיחים באונס בפגישה ..    6-5
פרק
3 -השלכות הפגיעה על המצב הרגשי על הנאנסת           3.1- שלב הטראומה- , PTSD תסמונת פוסט-טראומטית –   8-7
          3.2- שלב ההכחשה וההדחקה —    9-8
          3.3- שלב ההתמודדות  ..    10-9
סיכום -.    11
ביבליוגרפיה –..    12
נספח -.     13  כאשר שומעים את המילה "אונס" , אנו מדמיינים אדם זר קופץ מהשיחים בלילה חשוך ותוקף משהי, זהו דבר נכון כך באופן חלקי.
מרבית ממקרי האונס לא מבוצעים על-ידי זרים אלא על-ידי אנשים הקרובים לקורבנות, לעיתים הם כבר נפגשו עימם בעבר והם חברים של הנתקף. תופעה זו נקראת אונס על-ידי מכר או אונס בפגישה, date rape.
אונס בפגישה, זהו אקט של תקיפה מינית הנעשה על-ידי אדם מוכר לקורבן במהלך יחסי עבודה, שכנות , משפחה, או הכירות מזדמנת קצרה ואף עם בן זוג, זהו חילול הגוף והאימון באדם , זהו מעשה של אלימות. הכפייה יכולה לבוא לידי ביטוי בקול מאיים, איום באלימות פיזית ועד לשימוש בכלי נשק חם או קר.  מומחים מעריכים שכ-70 אחוז מכלל מקרי האונס לא מדווחים כלל. מאלה שכן דווחו, 60 אחוז מהנתקפים הכירו את האנס. ישנן מספר סיבות שונות לאי דיווח: בושה, רגשי אשמה, פחד מנקמה, חוסר מודעות פחד מחשיפות וחשש מהליך משפטי ארוך ולעיתים משפיל,  למרות זאת מספר התלונות והדיווחים עולים מידי שנה.
הקורבן לא מסוגל להתכונן ולהישמר מפני פגיעה כזו, שכן היא מגיעה בהפתעה גמורה. בנוסף לפגיעה הקשה של המעשה או המעשים עצמם, ההלם , העלבון, חוסר ההבנה באשר למהות האסון שקרה, מתערער לחלוטין בטחון הקורבן ומשתבשים ערכיו הטבעיים לגבי אמונה ומתחיל שלב האשמה העצמית או ההדחקה אונס בפגישה  אינו שונה בהרבה מאונס אחר אך עדיין ישנם מאפיינים  ספציפים כמו היכרות עם האנס, העבירה שמתבצעת לרוב במקומות בטוחים ו/או מוכרים ועוד.
אונס בפגישה ואונס אחר מתבצע  ע"י מספר גורמים לדוגמה, חוסר התחשבות בזכויות האישה ורצונותיה,צורך העבריין לחוש בשליטה,תקשורת לקויה והמתירנות המינית העולה בעשורים האחרונים.
לאחר האונס יש השלכות רבות על המצב הרגשי של הנאנסת, כמו, טראומה – המשפיעה על מס' היבטים בחיי הנאנסת, שלב ההכחשה  והחמור יותר ההדחקה וכמובן שלב ההתמודדות.