מכבי תל אביב כמיתוס חברתי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 4712
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
1.  מבוא                                                                                               עמוד
3 – 5
            שאלת המחקר             שיטת המחקר
2 . תפקידה של התקשורת המודרנית                                                      עמוד
6
3 .  התקשורת וחופש הביטוי                                                                  עמוד 7 –
8
4 . מיתוסים                                                                                          עמוד 9 –
1 1
            מיתוסים בחברה הישראלית 5.  "מכבי תל אביב" – המיתוס                                                             עמוד
1 2 – 14
            "מכבי תל אביב" – סקירה היסטורית
6 .  "מכבי תל אביב" והתקשורת – ממצאים                                          עמוד
1 5 – 20
6 .  דיון ומסקנות                                                                                   עמוד
2 1 – 22
7.  רשימה ביבליוגרפית                                                                         עמוד
2 3 – 24
8 .      נספחים                                          כתבות עיתונים בנושא "מכבי תל אביב" העבודה בפונט 13
ישראל, כמו כל מדינה אחרת, זקוקה לסמלים לאומיים של אומץ, גבורה והצלחה אשר ישמשו כגורם מאחד בין קבוצות האוכלוסייה השונות.   קבוצת "מכבי תל אביב" הגיעה להישגים חסרי תקדים בשטח הכדורסל הישראלי והבינלאומי.  "מכבי תל אביב" זכתה פעמיים בגביע  אירופה לאלופות, פעם בשנת 1977 ופעם בשנת 2001.
ניצחונותיה והפסדיה של "מכבי תל אביב" זכו תמיד למקום מיוחד בתקשורת הישראלית והפכו את הקבוצה למיתוס לאומי בישראל.  דבריו של טל ברודי "אנחנו על המפה" הפכו לאחת האמרות הידועות ביותר בתרבות הישראלית, והתחילו את  המסורת ארוכת הימים של הערצה חסרת התקדים של הציבור הישראלי ב"מכבי תל אביב".  סרטים, מערכונים פרסומות הם רק חלק מביטויי הערצה לה זכתה "מכבי תל אביב" במרוצת השנים.
בשאלת תפקידה של התקשורת ביצירת המיתוס הלאומי של "מכבי תל אביב" עוסקת עבודה זו.  שאלת המחקר:
איזה תפקיד קיבלה התקשורת בישראל ביצירת המיתוס הלאומי של "מכבי תל אביב"?
שיטת המחקר:
שיטת המחקר אשר נבחרה לעבודה זו היא: המחקר התיאורי.  זהו מחקר אשר מטרתו לתאר בדייקנות תכונות של יחיד, מצב או קבוצה, להגדיר את שכיחותה של תופעה כלשהי, או לקבוע את עצמתו של קשר בין המשתנים.  הדגש במחקרים תיאוריים הוא על תיאור מהימן של התופעה (צמח ; בייט – מרום, 1986).