יניתוח עסקי ופתוח מערכות- יזום מערכת מידע ניתוח דרישות וניתוח פעילות החברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7545
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ניתוח עסקי ופיתוח מערכות Candidate for Reality (C4R) מערכת לאיתור וניהול מועמדים לתוכניות ריאליטי עבודה זו הוכנה כעבודה קבוצתית מסכמת בקורס "ניתוח עסקי ופיתוח מערכות".
חברת C4R הינה חברה המעוניינת לספק כישרונות צעירים לתחום הריאליטי.
כלומר אנשים מן הישוב (שאינם שחקנים, זמרים או ספורטאים מקצועיים)  המעוניינים להשתלב בתוכניות ריאליטי ואשר יש להם את הנתונים המתאימים. השירות מיועד לחברות ההפקה בלבד.
השירות כולל שני שלבים עיקריים :
איסוף המועמדים בעזרת ממשק הזנה באינטרנט  , סינון המועמדים ע"פ קריטריונים המעניינים את לקוחות החברה ולבסוף הזנת המועמדים המוצלחים למאגר החברה.
לקוחות החברה יוכלו לחפש מועמדים ואף לבצע התקשרות עם המועמד במידת הצורך.
להלן  תמצית יעדי החברה:
·        פיתוח שירות ייחודי וייעודי בתחום הריאליטי תוך חצי שנה.
·        הקמת מאגר שימנה כ 1500 מועמדים בקטגוריות השונות בטווח של חצי שנה עד שנה מתחילת הפעילות.
·        מציאת לקוח גדול ראשון על מנת לתפוס שם ומוניטין בשוק היעד.
·        החזר כספי המשקיעים בתוך 24 חודשים מתחילת הפעילות .
·        עבודה עם 4 השחקנים הגדולים בשוק הדוגמנות והפרסום .
·        השגת גידול שנתי בהכנסות החברה בשיעור של 
2 5% מהשנה השלישית לפעילות החברה.
·        פתיחת השירות לחברות דוגמנות בחו"ל (אירופה בעיקר).
·        פתיחת סניפים וביצוע עבודת שטח באירופה .
·        ניצול הידע שנרכש בחברה לאספקת שירותים נוספים לשוק הדוגמנות והפרסום.
במהלך העבודה בוצע ניתוח פעילות החברה בעזרת המודלים הבאים :
·        ניתוח הסביבה הפנימית של החברה חוזקות, חולשות , איומים , הזדמנויות ע"פ מודל SWOT.
·        ניתוח מטריצת TOWS ·        ניתוח הערך המוסף של החברה ללקוחותיה ע"פ מודל "שרשרת הערך" של מייקל פורטר.
כל השירותים מבוססים על טכנולוגיות Web וכלים של Microsoft ויהוו תשתית ע"ג רשת האינטרנט לקשר בין חברת C4R לחברות ההפקה  הקמת חוות שרתים לניהול בסיסי הנתונים והשירותים השונים.
כל מועמד המגיש מועמדות לתוכנית כלשהי פרטיו יישמרו במערכת כולל תחביביו וכישורים מיוחדים שלו בשאיפה  לקליטת מספר רב של מועמדים שיהוו פוטנציאל לתוכניות המגוונות של חברות ההפקה. יוקמו מאגרים כלליים ומאגרים פרטיים על פי המסלול שיבחר ע"י חברת ההפקה.
תקציר מנהלים. 2
1 .              הרעיון העסקי 4
2 .              המצב האסטרטגי של הארגון 8
2 .1       ניתוח חוזקות וחולשות ע"פ מודל S.W.O.T.. 8
2 .2       מטריצת  TOWS. 10
2 .3       ניתוח פעילות החברה באמצעות מודל שרשרת הערך  (ע"פ מייקל פורטר) 12
2 .4       הדרכים בהן יכולה מערכת המידע לתמוך בשרשרת הערך. 15
2 .5       מזעור סיכונים. 15
3 .              מחזור חיי מערכת מידע. 17
3 .1       ייזום. 19
3 .2       חקר מצב קיים/ישימות. 20
3 .3       ניתוח דרישות ואפיון 21
3 .4       עיצוב. 24
3 .5       מימוש – בניה/קידוד. 24
3 .6       מבדקים.
5
3 .7       יישום/הרצה והטמעה.
5
3 .8       תחזוקה. 26
4 .              החלפת מערכת מידע ישנה בחדשה. 27
4 .1       שיקולים. 27
4 .2       עלות מול תועלת במעבר ממערכת ישנה לחדשה. 27
4 .3       גישות להחלפת מערכת מידע. 29
4 .4       אופן ההתמודדות של כל גישה אל מול שיקולי המערכת. 32
5.          ביבליוגרפיה: 34