מערכות מידע - יתרונות עסקיים וקבלת החלטות בארגון

תקציר העבודה

תקציר מנהלים          בעבודה זו נגדיר מהי בדיוק מערכת מידע, מהם האיכויות המיוחסות למערכת זו, כיצד היא משתלבת בחיי הארגון ומהי חשיבות תרומתה לחברה גם ברמה התפעולית היומיומית וגם ברמת היתרונות העסקיים והתחרותיים אשר היא מספקת לארגון.
נבחן את הדרך בה מערכת המידע תוכל להעניק כלים יקרים אשר יסייעו בידי מנהלים ובעלי החלטות לפתור בעיות באופן אפקטיבי, להחליט החלטות אסטרטגיות וטקטיות בזמן הנכון ובדרך היעלה ביותר ואף יוכלו לחזות מראש מגמות עתידיות בשוק, לייצב ולמצב את החברה מול המתחרים בשוק. בנוסף, נראה כיצד מספקת מערכת זו את היכולת של הארגון להתנהל כאורגניזם הומוגני אשר כל חלקיו פועלים יחדיו בתיאום ושלמות ומזינים זה את זה.
נלמד מהם רכיבי החומרה, התוכנה, הציוד ההיקפי וציוד רשתות התקשורת הדרושים עבור בארגון ומהווים חלק אינטגראלי מעבודתה של מערכת המידע        , מהם שיקולים החשובים אשר על הארגון לקחת בחשבון כאשר הוא ניגש לרכוש את רכיבי פלטפורמת החומרה והתוכנה בהתייחסו לכל ההיבטים הקשורים בתצורת המערכת באם מדובר בשיקולים טכניים כמו מהירויות המעבדים, גודל זיכרון או נפח הכוננים הדרושים או שיקולים הנובעים בהיבטים חוקיים, ביטחוניים ורשמיים כגון תוכנות מורשות ואבטחת מידע. כמו כן, חייב הארגון לקחת בחשבון את השתלבותם של כל החלקים יחדיו ביניהם ועם מערכת המידע בכללותה.
בנוסף, נבחן את סוגיית גיבוי ואחסון מידע מהיבט האחד של יישום מערך הגיבוי על ידי החברה באופן עצמאי, הפעולות הדרושות וההשלכות של החלטה זו, לעומת החלטת הארגון לשכור את שירותיה של חברה חיצונית המתמחה במתן שירותי אחסון וגיבוי והשלכותיה של החלטה זו. לבסוף, נבחן את תרומתה של מערכת המידע לארגון בעולם המסחר אלקטרוני תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים למתחרים, קהל היעד העתידי וקהל הלקוחות הקיים ואפקטיביות מתן השירות של החברה. נלמד מהם הצעדים אשר על הארגון לנקוט כדי למצב את עצמו בשוק המסחר האלקטרוני, כיצד יכול לתרום צעד זה למיצוב החברה בשוק התחרותי והאם יש שימושים נוספים אשר יכול הארגון לעשות כדי לנצל את יכולות מערכת המידע בשוק זה.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים. 1
1 .      יתרונות עסקיים וקבלת החלטות בארגון 4
א.         יתרונות תחרותיים:. 4
ב.          מערכות קבלת החלטות:. 4
2 .      רכיבי החומרה, תוכנה ורשתות. 5
א.         חומרה:. 5
ב.          רשימת הרכש של סוגי התוכנה תכלול:. 6
ג.       ציוד היקפי נדרש:. 6
ד.          סוג רשת תקשורת הרלוונטית לארגון היא תקשורת נייחת. 7
3 .      פלטפורמת החומרה בארגון 7
4 .      שיקולים והיבטים הקשורים בתוכנה. 8
א.         אבטחת מידע:. 8
ב.          חוקיות התוכנה בחברה. 9
5.       אסטרטגית גיבוי ואחסון מידע. 9
א. גיבוי ויכולת שחזור. 9
א.         שיקולים בבחירת ספקים:. 10
6 .      מסחר אלקטרוני 11
א.         תנאים לביצוע עסקים ברשת:. 11
ב.          תרומת המסחר האלקטרוני ליתרון התחרותי 12
ג.       הצעות לניצול יעיל יותר של המסחר האלקטרוני 13
ביבליוגרפיה. 14