עבודה בעקרונות השיווק

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4856
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מטלה בקורס : עקרונות השיווק – 2051
נושא העבודה:    סלקום ווליום העבודה מוגשת כחלק מן הדרישות לקבלת תואר ראשון B.A  במנהל עסקים תקציר מנהלים:
במסגרת תוכנית השיווק בחרתי ליישם את הניתוח על המותג סלקום שמספק את השירות "סלקום ווליום" שהוא פרויקט שהוקם במטרה לחבר בין הצרכן למוזיקה הישראלית הדו"ח בוחן את ההחדרה  של המוסיקה לסלולר, המולטימדיה והחדשנות גוברות מיום ליום והצרכן מעוניין להחזיק ביד את המוצר  הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר.
העבודה שלפנינו מתארת את אופן השיווק למוצר סלקום ווליום, את אופן השירות  ואת התוכן המוצע ללקוח דרך הסלולר ואת מגוון השירותים המוצעים.
 המטרה העיקרית של סלקום ווליום היא מוזיקה ישראלית וסלקום רצתה לחרוט על דגלה את השירות סלקום ווליום כשירות המזהה את הצרכן עם מוזיקה ישראלית.
החזון של החברה הוא להיות החברה שהכי מחוברת לישראליות ע"י השירות סלקום ווליום היתרונות הבולטים בעקבות השירות סלקום ווליום הם ששום חברה לא פועלת נמרצות במוזיקה הישראלית. חברות כמו אורנג' ופלאפון שהם המתחרות העיקריות, התמקדו יותר בדור השלישי ולא במוזיקה עצמה המוזיקה הישראלית.
עוד בחנתי זה את העדפות בכל סוגי המשתנים הקיימים גיל מין דת וכדו'.. תוצאות מכירות וגידול באחוזי רווח שנתיים.
מה שעוד בחנתי בדו"ח זה את שוק המטרה שאליו מכוון השירות, תמהיל השיווק שכולל את תיאור המוצר ,דרך ההפצה של השירות,  ההמחרה, הגודל התקציבי והמהלך הפרסומי והקד"מ.
העבודה עסקה גם בבידול ומיצוב השירות משאר החברות שאינן מציעות  את השירות באופן אינטנסיבי כמו בסלקום. סלקום ווליום מבודל גם ע"י כך שאמנים מחויבים לחברה ויתנו שירותי רינגטון קליפטון וכו'…
אך ורק לסלקום ורק לקוח של סלקום יוכל להוריד ולשמוע אותם בסלולר.
עוד בחנתי שהשירות סלקום ווליום ממצב את חברת סלקום במקום גבוה וזאת ע"י חיבור למוזיקה הישראלית והטמעת המוזיקה בקרב הצרכן .
שוק הסללור הוא שוק חזק בשוק הישראלי וסלקום קיבלה החלטה להיכנס לתחום המוזיקה  בסלולר ולהוביל בו ללא עוררין וסלקום ע"י  השירות סלקום ווליום צועדת לעתיד וורוד יותר.
                                                      תוכן עניינים:
נושא                                                                                                                                         עמוד מבוא + תיאור הליבה –.4
מודל SWOT -..5-6
ניתוח MSTP -.7-11
     פילוח שוק -7-8
     שוק מטרה -9
     מאפייני התנהגות הצרכנים –..10-11
ניתוח הבידול והמיצוב -…12-14
      מיצוב + מפה תפיסתית .12-13
      בידול –14
ניתוח סביבה פנימי –15-16
מודל P7 –17-20 מודל PEST -21
מודל חמשת הכוחות של פורטר -…21
סיכום ומסקנות –…21
בבליוגרפיה …22
נספחים -..23-32
מבוא: סלקום הנה החברה המובילה בענף התקשורת הסלולארית בישראל, מתמחה באספקת שירותי תקשורת סלולאריים ללקוחות רבים בכל  רחבי מדינת ישראל ,מהווה 35%  מנתח השוק  ובו 3,000,000   לקוחות.
ייעוד החברה:
מהפיכת התקשורת של סלקום תוסיף להיות רלוונטית לכל אחת ואחד, באמצעות שירותים ומוצרים חדשנים שימושים, מעשירים, מרגשים ובהישג יד שיבטיחו את מילוי צרכים של הלקוחות בחיי היומיום.
החזון:
ליצור שיפור משמעותי באיכות החיים על ידי טכנולוגיות חדישות, שיהיו זמינות, נגישות שימושיות ויהפכו לנחלת הכלל תוך מתן מענה אמיתי לצרכים של לקוחות החברה.
תיאור הליבה:
לא צריך להיות גאון מתמטי כדי להסיק שיש יותר משתמשי סלולר בעולם מאשר משתמשים בנגני מוזיקה, מה שהופך את שוק הסלולר לאידיאלי למכירת מוזיקה ומדיה דיגיטלית אחרת. כשרק הרינגטונים לבדם הפכו לתעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה, אפשר רק לדמיין מה יקרה כאשר ניתן יהיה להוריד ללא קושי קבצי מוזיקה לסלולר האישי  מהלך כיבוש זירת המוסיקה הסלולרית מהווה נקודת מפגש בין מנועי הצמיחה של עולם הסלולר לבין מהות המותג סלקום. מצד אחד, אין ספק כי מוסיקה מחברת בין אנשים; מצד שני, מוסיקה ישראלית היא חלק מהאתוס של מהי ישראליות בכלל, וישראליות יפה בפרט. . סלקום ווליום הוא מהלך מוסיקה כולל המציע שירותים חדשים ללקוחות המצטרפים וללקוחות קיימים. הקמפיין מחזק את החיבור בין סלקום לבין עולם המוסיקה הישראלית ומבסס את מעמדה כחברה המובילה בתחום המוסיקה בסלולר. את החוויה המושלמת של המוסיקה הישראלית מעניקה סלקום באמצעות פתרון הכולל את מיטב המכשירים, תכנים לבחירה, אמנים מובילים, שירותים חדשים והטבות שונות. שירות המוסיקה המתקדם בעולם מגיע אליך לסלולארי , לכל מקום.
סלקום החליטה שכדי לכבוש את תחום המוסיקה הסלולרית לא מספיק לייצר פרסום מצוין שיעביר את חוויות המוסיקה. נדרש  מהלך מקיף, הנוגע בכל אחד ממרכיביו של המוצר הסלולרי: מכשירים, מחיר, תוכן והטבות חוץ סלולריות. כמו כן, הייתה דרושה התגייסות של הארגון ועובדיו ליצירת חווית המוסיקה. למעשה, כל הפעילויות המרכזיות של המותג סלקום פעלו תחת הפריזמה של סלקום ווליום.