פשיטות רגל בעולם התעופה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3591
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

http://www.wsws.org/articles/2002/aug2002/air-a13.shtml חברת US Airways הינה חברת התעופה  השישית בגודלה בארצות הברית.החברה הגישה בקשה להגנה במסגרת פשיטת רגל של החברה.פשיטת הרגל הזו הינה חלק מגל פשיטות רגל של קואופרטיבים בכלכלה האמריקאית.
ל- US Airways אשר לה 35000 עובדים נכנסה לחובות כבדים, כאשר דיווחה על חוב של יותר מ8 מיליארד דולר ,לאחר שרשמה הפסדים במהלך יותר מ8 רבעונים.החברה דיווחה על נכסים בשווי 7.81 מיליארד דולר והתחייבויות בסך 7.83.
החדשות על פשיטת רגל הובילו לנפילה במניות החברה.המצב קשה בעקבות אירועי -11
בספטמבר וסיבות אחרות ייתכן ויוסיפו לרשימה את חברת התעופה השנייה בגודלה יונניטד איירליינס.
US Airways פיטרה 11000 בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר והפעילות התכווצה ב-20 %.תעשיית התעופה כולה סבלה ממשבר אפילו לפני מתקפת ה-11 בספטמבר. בוולסטריט  אנליסטים שהעלות הגבוהה של חוזי השכר לאחר שנים של עלייה מטראורית בשכר הבכירים.ה-11 בספטמבר נתנה לתעשיית התעופה האמריקאית את ההזדמנות לפטר כ-100 אלף עובדים ולנקוט באמצעי קיצוץ אחרים בשם אירועי ה-11 בספטמבר.
בעוד העובדים הזוטרים בחברות התעופה האמריקאיות שפשטו רגל לעיתים נותרו בלי כל, ממשל בוש הקצה 15 מיליארד $  עבור הבכירים והמשקיעים. פירטו הקצאה זו הינו 10 מילארד דולר לערוביות בנקאיות ועוד 5 מיליארד דולר כמענקים.
בחודש שעבר, החליטה הוועדה הפדרלית בראשות אלן גרינספן ושר האוצר להקצות 900 מיליון בערבויות בנקאיות בתמורה להבטחה כי יקוצצו 950 מיליון דולר משכר העובדים.בשבוע שעבר קיצצה US airways כ-570 מיליון דולר משכר הטייסים.עובדי החברה הביעו התנגדות למהלך הקיצוצים.
לבית המשפט בענייני פשיטות רגל יש את הכוח לבטל חוזי עבודה ולכפות ויתורים נוספים.הנהלת החברה הודיעה כי לא תתנגד להסכמים שהושגו עם וועדי דיילות האוויר והטייסים ואף תבדוק אפשרות לקיצוץ נוסף בכוח האדם.החבר החליטה כי תצמצם את צי מטוסיה ל-245 במקום 311
תחת חסותו של בית המשפט לפשיטות רגל.הוועדה לייצוב החברה הודיעה כי תבחן כל הצעה בנייה אשר תהיה כפועל יוצא מתהליך פשיטת הרגל.
ההחלטה של US Airways זכתה לשבחים בידי ה- Wall Street Journal . חוץ מהעובדה שפשיטת הרגל הייתה אסון עבור המשקיעים והעובדים , הבעלים החדשים יכלו לכפות קיצוצים ותוכניות הבראה באופן טוב יותר.בנוסף משבח עיתון ה- Journal כי בתעשייה בה הראש מוביל בתחרות המחירים,המסר הוא שבית המשפט בעת פשיטות רגל יכול לסייע בתוכניות הבראה ויכול לכפות על וועדי עובדים צעדים אשר ייתרמו להבראת החברה.
United Airlines מעוניינת ב1.8
מיליארד דולר בערבויות מממשל בוש. למרות שחברת התעופה הבטיחה לשריין פיצויים לעובדיה,הועדה לייצוב התעופה דחתה את כוונות אלו של החברה.חלק ממתחריה של US Airways’ וגם אישים בכירים במפלגה הרפובליקנית מתנגדים לתת ערבויות ל US Airways בטענה כי הדבר יימנע עימות  נחוץ בין החברה ועובדיה .
מנהל הכספים של יונטייד אומר כי הם נתקלים במשבי רוח שליליים ,המסר העיקי הוא כי לא נעשו מספיק קיצוצים משקיעים גדולים גרמו לכך שקונטיננטל ממצב של פשיטת רגל למצב של חברה מובילה בתחומה. החברה הכריזה על פשיטת רגל לראשונה ב-1980 והשתמשה בבית המשפט על מנת לשנות את חוזי ההעסקה עם עובדיה. במהלך זה היא פיטרה את כל עובדיה אשר היו מאוגדים בועד ושכרה עובדים לא מאוגדים במחצית מהשכר. בפעם השנייה הכריזה החברה פשיטת רגל ב1990 וזאת על מנת להמשיך להפחית מתנאי השכר של עובדיה.
מנכ"ל US Airways היה מנהל בכיר כאשר Continental Airlines הגישה בקשה לפשיטת רגל.הוא עבד בצמוד עם הבנקים והראשי שבהם היה Credit Suisse Boston אשר השקיע בחברה הפושטת רגל.ההשקעה שלהם בעקבות הצלחת החברה הכפילה את עצמה 11 פעמים.
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0CE4DD1039F937A35751C1A966958260 http://pittsburgh.bizjournals.com/pittsburgh/stories/2002/01/14/daily32.html חברת Continental Airlines הגישה בקשה לפשיטת רגל ומבקשת את הגנת בית המשפט וזאת בעקבות העלייה במחירי הדלק והעלות הגבוהה של הריבית.
חברת התעופה,החמישית בגודלה בארצות הברית הייתה על סף פשיטת רגל בחודשים האחרונים. מאז שפרץ המשבר במפרץ הפרסי אשר האמיר את מחירי הדלק, חברת Continental Airlines נכנסה לחובות 2.2 $ מיליארד דולר. לפתע מורשת הצמיחה וההתפתחות של המנכ"ל האגדי, פרנק לורנצו , האפילה לנוכח המצב הנוכחי.
חברת Eastern Airlines שגם היא נרכשה על ידי מר לורנצו תחת אותה אסטרטגיה הגישה גם היא בקשה לפשיטת רגל ב1989, וכעת היא פועלה תחת ניהול של חבר נאמנים.ההכרזה על פשיטת הרגל תאפשר לחברת Continental Airlines להימנע לפי שעה מתשלום חובותיה ולתפעל את עצמה בפעילות השוטפת.הפעילות השוטפת תימשך במקביל לכך שייבנו דרכים להחזרת החובות.חברת Continental Airlines דיווחה כי בידה 138 $ במזומן.
בכירי Continental Airlines הכריזו בתוכנית החברה להפעיל את טיסותיהן כסדרן.בנוסף, תוכניות הנושא המתמיד של החברה יימשכו גם הן כסדרן. בכירי החברה הוסיפו כי השופט מטעם בית המשפט לפשיטת רגל אישר את תשלום המשכורות ל37000 העובדים והחזר כספי למי מהנוסעים אשר יחפץ בכך.
בנוסף , חברות התעופה קיבלו הוראה מבית המשפט לכבד את הסכמי התעופה עם החברה.הסכמים אלו הם קריטיים עבור הישרדות Continental Airlines .זאת מכיוון, ששירותי קבלת הכבודה והטיסות המחברות עם חברות הם שירות הכרחי לנוסע.נשיא החברה מסר כי הנוסע הרגיל לא ירגיש בשינוי. נוסעים רבים של חברת Continental Airlines  התקשרו בדאגה לסוכן הנסיעות ושאלו אם הם צריכים לשנות או לבטל את ההזמנה שלהם ולעבור למוביל אחר. לעת עתה, מרבית הנוסעים היו רגועים עם הבטחת החברה להמשיך ולהעניק את השירות להם התחייבו.
הבעיות של חברת Continental Airlines ,שהיא חלק בחברת האחזקות continental airlines holdings  ,אך המשבר הוא הרבה יותר מקיף וכולל בתוכו את כל שוק התעופה האזרחית בארה"ב. שתי סיבות מרכזיות מובילות לכך, הראשונה היא מחירי הדלק הנוסקים והשניה היא המלחמה על הנוסעים בעוד המצב הכלכלי קשה. חברת ייעוץ לחברות תעופה בשם Airline Economics Inc העריכה כי התעשייה כולה תישא בהפסד תיפעולי של מיליארד וחצי השנה בהשוואה לרווח של 1.4 מיליארד רווח בשנה שקדמה לה.כמעט כל ההפסד בא בחציון השני של השנה.
חברת Continental Airlines מחברת בין יותר מ-88
ערים אמריקאיות וטסה ל55 יעדים בין לאומיים בעזרת
3 38 מטוסים.היא בין חברות התעופה המובילות בחוף המזרחי.החברה מפעילה 305 טיסות ביום ומעסיקה למעלה מ6000 עובדים לשם כך. לחברה מרכזי פעילות ביוסטון ,דנבר והיא בונה מרכז פעילות נוסף בקליבלנד מומחי תעשייה העריכו ש- Continental Airlines תצליח להתאושש בזכות ההגנה של בית המשפט לפשיטות רגל.זאת בזכות השירות ושיפור הקווים אותם החברה מבצעת.עם זת, עליית מחירי הדלק והריבית הגבוהה על ההפסדים משאירים את עתידם באפלה.ב-9 חודשים הראשון חברת האם של Continental Airlines , Continental Airlines holding  הפסידה רק 97 מיליון $ בהשאווה ל522.8
מיליון דולר אשתקד.מאז עירק פלשה לכווית בראשית אוגוסט המחיר האמיר עד לדולר לגלון.
ב Continental Airlines מעריכים כי עלויות הדלק הם כ-
5 % מעלויות התפעול.החברה טוענת כי עומדת לשלם 240 מיליון $ בעקבות המשבר במפרץ.המשבר במחירי בדלק מכריח את החברה לדון מחדש בהסדרי התשלומים לנושיה.החובות של קונטיננטל הם כפולים מאלו של חברות התעופה האחרות.הריבית של Continental Airlines בשנה עולה לבדה 300 מיליון $ סיכויי ההבראה של Continental Airlines תלויים במידת שיתוף הפעולה של בעלי החוב במידה וייתנו את ידם לתוכנית הבראה רחבת היקף. בעלי החוב חייבים להאמין כי יש להם סיכוי יותר טוב לגבות את חובם אם יהיו תומכים וסבלנים .
ההכרזה על פשיטת הרגל לא הייתה הפתעה והיא תוכננה לאוקטובר האחרון. ההכרזה נמנעה בעקבות החלטה של חבר המנהלים כי ייעשה ניסיון אחרון להציל את החברה.
מאמצי גיוס הכספים של  Continental כללו מכירת קווים בין לאומיים ונכסים אחרים.החברה הצליחה להגיע לסיכום עם חברת  American Airlines אך העסקה דורשת את אישור הממשלה היפנית והאמריקאית. הממשלה האמריקאית צפויה לאשר זאת בעקבות בעיות הנזילות של החברה. היו ניסיונות של   Continental למכור את כל קווי התעופה שלה בפסיפיק לדלתא.העסקה נפלה משום שעל פי הערכות דלתא גילו כי הנושה של  Eastern הקצה 135 מיליון דולר להתחרות על נתיב זה. Eastern התכוונו להתחרות על ידי הצעת כרטיסים זולים במיוחד דבר שהיה פוגע ברווחיות עבור דלתא.
זו היא הפעם השנייה ש Continental מבקשת  את הגנת בית המשפט.ב-1983 מר לורנצו השתמש בכלי זה במסגרת מאבקו נגד העובדים במשא ומתן על שכר.
קודם פשיטת הרגל בתקופה האחרונה  Continental דווקא השיבה לעצמה את המוניטין הטוב וזכתה בכמה נתחי שוק בחזרה.אחוזי התלונו ירדו פלאים ויכולת העמיד בזמנים שלה מאוד השתפרה.
אחת מן המפסידות הגדולות ממצבה הקשה של  Continental היא חברת התעופה  Scandinavian Airlines אשר הפסידה הכי הרבה מהמצב.עם כך מנכ"ל s.a.s מאמין כי   Continental תצליח לצאת מהמצב הנוכחי ולחזור לרווחיות.
http://money.cnn.com/2005/09/14/news/fortune500/delta/index.htm דלתא ,המובילה השלישית בגודלה בארצות הברית נפגשעה על ידי נסיקת מחירי הדלק והתחרות הגוברות בקרב המובילים הזולים.פחות מחצי אחר שדלתא הגיעה את בקשה להגנה של בית המשפט לפשיטת רגל , עשתה כך גם חברת נורת ווסט.שני החברות עשו זאת בהמשך להצעדים דומים שהכריזו עליהם יונייטד וus airways   .תחום התעופה האזרחי נמצא בקשייפ מאז מתקפות הטרור של 11 בספטמבר.למעלה ממחצית מהחברות הגדולות נמצאות בפיקוח בית המשפט לפשיטת רגל בארה"ב.
Delta מוסרת כי היא מצפה כי מטוסיה ימישכו לטוס כסדרם וכי הקווים ייפעלו.ההשפעה המידית על הנוסעיפ תהיה מינימלית.בנוסף תוכנית הנוסע המתמיד שלה לא צפוייה להיפגע.Delta שמיקום המטה שלה באטלנטה ,לא הייתה רווחית מאז שנת 2000.מומחים טוענים כי העליה במחירי הדלק היא העובד שהכריע לבסוף את Delta להכירז על פשיטת רגל.הקש ששבר את גב הגמל היה הוריקן קטרינה.
  הבעיות של דלתא התחילו לפני. בשנת 2001
החברה הפסידה 6.1 מיליארד דולר.מומחים טוענים כי דלתא חיכתה יותר מאשר מתחריה באשר לקיצוץ עלויות התפעול.דלתא שלמה לטייסיה את השכר הגבוה ביותר בתעשייה.זה נעשה משום שנחתמו חוזים שקדמו להתקפות הטרור בניו יורק.
.דוגמא לחברה שהתחילה עם מצב כלכלי טוב יחסית וחשבה שתוכל לשרוד את הזעזועים במשק.לחברה למעלה מ 60000 עובדים ומטיסה 340000 איש יום יום.החברה כוללת בתוכה גם את דלתא סונג שהיא הניסיון של החברה להתמודד עם חברות התעופה הזולות. סיבה נוספת לקשיים היא העובדה שלדלתא יש פחות קווי תעופה חוץ ארציים והיא חשוה יותר למלחמה עם חברות התעופה הזולות.
דלתא ניסתה לנצל את תקופת הקיץ העמוסה בלחסוך ולקצץ עלויות.בשבוע שעבר היא השלימה מכירת חברת הבת  שלה אטלנטיק סאותווסט ב4
5 מיליון דולר.בנוסף היא הכריז כי תוריד מנפח הטיסות ב
5 % בסינסנטי.
אבל מומחים מעריכים כי על אף כל הצעדים הללו החברה צפוייה לרשום הפסדים עד לתוך 2007.דלתא הגישה בקשה לפשיטת רגל בטרם השיגה את הסכמת ועד הטייזיפ לקצץ בהוצאו השכר, מהלך שהיה חוסך מיליארד דולר בשנה. בנוסף פיטרה החברה 5000 עובדים.הוצאות השכר של השנה שאחרי ירדו ב18 אחוזים.
המהלך המכריע מבחינה פיננסית שהוביל לפשיטת הרגל היה הבנק של דלתא ששמר את הכסף שהתקבל מרכישת כרטיסים על ידי נוסעים שרכשו באמצעות כרטיסי אשראי.
Air Canada sought and was granted bankruptcy court protection from its creditors today, citing a sharp fall in business because of the war in Iraq and an impasse in talks with its unions on cost-cutting measures. Air Canada is by far the dominant airline in Canada, with a 70 percent share of the market, and has more extensive operations in the United States than any other foreign carrier. One of its partners in the Star Alliance global marketing partnership is United Air Lines, also in bankruptcy protection. "This is not just about restructuring our balance sheet," Robert Milton, Air Canada's chief executive, said today in announcing the application for protection under the Companies' Creditors Arrangement Act, roughly equivalent to a Chapter 11 filing in the United States. "The business model is broken and it must be fixed without burning any more furniture," Mr. Milton said. "Air Canada and our people need to embrace a culture change and a new way of doing business." Mr. Milton said that the restructuring of the airline would include splitting it up into a number of separate businesses, and that it would reshape its fleet to use more commuter jets of 50 to 90 seats and fewer large aircraft.
The airline will continue to operate normally while it is being restructured, Mr. Milton said today, including honoring tickets from its Star Alliance partners. He said that GE Capital had agreed to provide it with $700 million in secured financing. Air Canada's stock, which plunged from 6 Canadian dollars a share to less than 2 in the weeks after the Sept. 11 attacks before rebounding, had been sliding again in recent weeks and closed on Monday at 2.10 Canadian dollars ($1.43). The shares, which are very widely held in Canada, were not traded today. Jacques Kavafian, an airline specialist at Octagon Capital in Toronto, said that restructuring under court protection would be "great for the airline." Air Canada will be able to "get rid of a lot of its cost disadvantages, restructure the business and start afresh," Mr. Kavafian said. Air Canada triumphed over a string of would-be competitors in the years after Canada deregulated its airline industry and privatized Air Canada in the early 1990's. But it has been burdened by high labor costs, heavy debts that now total 12.9 billion Canadian dollars ($8.8 billion), and restrictions imposed by the government on ownership of its stock. Its problems were made worse by its acquisition two years ago of a struggling rival, Canadian Airlines International, and the closing of American airspace and subsequent slump in air travel after the terror attacks of Sept.
11, 2001. For much of the last year, Air Canada appeared to be making progress in reducing costs and lightening its debt. It was the only major airline in North America to post two profitable quarters in 2002. But it slipped back into the red as the crisis mounted in Iraq in recent months, and passenger traffic has been further depressed by the appearance of severe acute respiratory syndrome, the mysterious viral illness that has spread rapidly in Asia and claimed several lives in Canada. Air Canada said today that it would renegotiate a deal it made earlier this year to sell a 35
percent stake in its Aeroplan customer loyalty program to the Onex Corporation, an investment group based in Toronto.
Besides the deal with Onex, Air Canada set up two no-frills units, Tango and Zip, which it operates as separate airlines to compete with a proliferation of new low-cost competitors. The airline has also proposed selling a sizeable stake in its maintenance and technical arm and converting its cargo operation into a separate unit. Air Canada had previously outlined plans to cut its annual labor costs by 650 million Canadian dollars ($441 million), or 22 percent, equal to about half the difference between its costs and those of WestJet, its main low-cost rival. In the latest of several retrenchments, Air Canada said last month that it would cut 3,600 jobs, reducing its unionized work force by 10 percent and its nonunion and management ranks by 20 percent.
Mr. Milton said today that the downturn of recent months obliged Air Canada to request more concessions from its unions, but that the response had been disappointing. For their part, union leaders issued statements saying their members could not accept the deep cuts in pay and benefits and the loss of job protection that the airline had demanded of them to avoid bankruptcy    (Research), http://money.cnn.com/2005/09/14/news/fortune500/delta/index.htm Delta Air Lines files for bankruptcy No. 3 airline hit by fuel costs, low-fare competitors; No. 4 Northwest follows it into bankruptcy.
September 15, 2005: 9:55 AM EDT By Chris Isidore, CNN/Money senior writer   Northwest files for bankruptcy High fuel prices, lack of union wage cuts takes No. 4
carrier into bankruptcy minutes after Delta September 14, 2005: 7:31 PM EDT By Chris Isidore, CNN/Money senior writer http://money.cnn.com/2005/09/14/news/fortune500/northwest/index.htm NEW YORK (CNN/Money) – Northwest Airlines, hit by a spike in jet fuel prices and an inability to win wage concessions from its unions, filed for bankruptcy court protection minutes after rival Delta also filed under Chapter 11. The twin filings mean four of the nation's major airlines are operating under protection from creditors, and that nearly half of the U.S.
air capacity is running on bankrupt carriers. Northwest had been flying for nearly a month with its unionized mechanics on strike, and it said it expected to maintain its normal flight schedule in bankruptcy, limiting the impact on flyers. But some smaller cities now served exclusively or primarily by Northwest could be hurt as the airline trims its operations going forward. Northwest and Delta follow No. 2 United Airlines (Research) and US Airways (Research). Fierce airline competition that has kept fares low and now Hurricane Katrina, which sent jet fuel prices soaring, produced a double blow to the industry. "The US airline industry has changed permanently, and Northwest must change with it." Northwest CEO Doug Steenland said a press conference Wednesday. "Clearly this is the right and the necessary decision." Steenland said there would definitely be layoffs at the Minnesota-based airline before the end of 2005, though he didn't give any range of the depth of the cuts. Northwest filed for protection under Chapter 11 of the bankruptcy code, under which a company is protected from creditors as it seeks to cut costs and reorganize. Despite filing for bankruptcy, Northwest is generally seen as being in better financial shape than Delta. As late as Tuesday afternoon, some analysts had been saying it might avoid bankruptcy altogether. The most recent financial report from Northwest showed it had $2.1 billion in cash on hand as of June 30. While that's down from $2.5 billion at the end of 2004, it's well above the $1.7
billion in cash and short-term investments its larger rival Delta showed on its balance sheet. Still Steenland said Wednesday, "We are no longer an asset rich company." But Northwest has been playing hardball with its unions. It virtually pushed its union mechanics into a strike, making an offer calling for
5 percent pay cuts and slashing half of the union's jobs at the carrier. It hired 1,200 replacement workers, as well as managers and outside contractors, ready to do the union's work as soon as the strike started. "Northwest said, 'Enough of this, we'll handle it now,'" said airline consultant Michael Boyd.
"This was brought on by fuel. They don't have any structure problems.
Its route system is golden, it's bulletproof." The bankruptcy filing gives Northwest a chance to force unions representing pilots, flight attendants and other ground workers to accept deep pay cuts. Northwest said earlier this year it needed an additional $1.1 billion in labor cost savings to avoid bankruptcy.
It recently warned that the spike in fuel prices meant $1.1 billion wasn't enough to avoid bankruptcy. The filing also gives Northwest a chance to dump some of its pension obligations on the federal agency that guarantees private pension plans. Its most recent filing showed Northwest faced a $3.8 billion shortfall in its pension plans, and it had been pushing for new laws to give it more time to cover the gap. Steenland said Wednesday the company would try to preserve the pension benefits earned to date and seek to avoid shedding the plans as competitors have done. Experts said one other factor may have pushed Northwest: a change in the bankruptcy law, due to take effect Oct. 17. Under the new law, Northwest management would have only 18 months to work out a reorganization plan without competing plans from creditors. United has gone for nearly three years without facing such a challenge in its bankruptcy proceedings under the existing law. But experts also agreed that the soaring price of jet fuel was a major factor. Northwest said in its bankruptcy announcement that it now expects that its fuel bill for 2005 will be approximately $3.3 billion. This compares with $2.2 billion for 2004, and $1.6 billion for 2003. "Those three factors, pension, labor and fuel prices, likely were the major considerations," Philip Baggaley, Standard & Poor's senior airline credit analyst, said in comments before the Northwest filing. Northwest also faced growing competition from low-fare, lower-cost airlines, which has hurt major hub-and-spoke carriers such as American Airlines (Research), the No. 1
airline, and the other airlines in bankruptcy. The stiff competition has helped keep airfares lower than necessary to cover current fuel costs. Northwest's average fare per mile flow slipped 1.7 percent in the first half of the year, even as fuel costs soared. But Northwest, with a greater percentage of its traffic coming from overseas routes, was somewhat less affected than some of its peers by the growth of the low-fare carriers, which operate almost exclusively domestic routes.   http://www.iht.com/articles/2005/09/15/business/web.0915air.php?page=1
U.S. airlines file for bankruptcy protection Published: THURSDAY, SEPTEMBER 15, 2005
ATLANTA: Delta Air Lines Inc.
and Northwest Airlines Corp., hobbled by soaring fuel costs and heavy debt and pension obligations, have filed for bankruptcy protection, becoming the third and fourth major U.S.
carriers to do so since the 2001 terrorist attacks.
Wednesday's dual filings in U.S. Bankruptcy Court in New York brought into focus the magnitude of the plight of the big U.S. airlines, which have lost more than $30 billion (?24.4 billion) in four years even as they slashed thousands of jobs and raised questions about the viability of their employee pension plans.
A spike in fuel prices after Hurricane Katrina was the final blow for both carriers. By joining the parents of United Airlines and US Airways in bankruptcy, the four major carriers represent more than 40 percent of all available seat miles in the U.S., according to analysts.
"We are reading the first page in a thriller that will end either in resurrection or the death and burial of an entire industry as we know it today," said William Rochelle, an airline bankruptcy lawyer in New York.
Delta said it plans to reduce its fleet size and Chief Executive Gerald Grinstein said it was likely more job cuts will be needed on top of the 24,000 job cuts the Atlanta-based carrier has announced since 2001. "There is no painless way out of this and there will be reduction of personnel," Grinstein, who took over Delta in January 2004, told The Associated Press. He also vowed to stay with the airline through its bankruptcy process.
Today in Business Merrill Lynch sells stake to Singapore firm A threat so big, academics try collaboration Fine line:
Shielding elders' money, and independence Northwest CEO Doug Steenland said his Eagan, Minnesota-based airline also would shrink in bankruptcy, with fewer flights and layoffs expected before the end of the year.
Company officials said the 26-day strike by unionized mechanics was not a factor in the decision to seek bankruptcy court protection.
Delta's late afternoon bankruptcy filing included its low-fare subsidiary Song, feeder carrier Comair and 16 other affiliates.
Delta listed its total debt at $28.3 billion (?23 billion) and assets at $21.6 billion (?17.5 billion) . The asset figure makes Delta's bankruptcy the ninth-largest in U.S. history, according to bankruptcy tracker New Generation Research Inc. Northwest listed assets of $14.35 billion (?11.65 billion).
Delta and Northwest said passengers were not expected to see any immediate effects from the filing.
Delta also promised to honor all tickets and sent a letter to frequent-flier customers seeking to reassure them. Northwest said it would continue to operate normally its frequent flyer and WorldPerks Visa programs.
Bankruptcy protection will allow the airlines to pursue cuts in wages, restructure debts and make changes to pension and health benefits for workers and retirees. Not yet clear is whether they will seek to turn over their pension plans to the federal government, as United's parent won permission to do so from a judge in Chicago.
Delta was expected to continue its normal schedule. However, as the company makes its way through bankruptcy court, some changes to Delta's operations could occur, analysts say.
Delta, the third-largest U.S.
carrier, has lost nearly $10 billion (?8 billion) over the last four years. In September 2004, Delta announced it would shed its Dallas hub as part of a sweeping turnaround plan aimed at saving the airline. It has since scaled back its operations in Dallas.
Northwest, the fourth-largest U.S.
airline, had been in better financial shape than some of its competitors, with an extensive Asian network and cargo business both thought to be profitable.
But that changed after 9-11, the rise in fuel prices and the epidemic of SARS, a virus that spread through several Asian countries, which cut into a core Northwest business.
The recession and slow economic recovery in the early part of the decade also eroded the airlines business, and the rise of low-cost carriers such as JetBlue Airways Corp.
further stymied the big carriers' rebound.
Delta said it is arranging roughly $2 billion (?1.6 billion) in post-petition financing and already received a commitment for $1.7 billion (?1.4 billion) in financing.
Delta and Northwest follow into bankruptcy UAL Corp., the Elk Grove Village, Illinois-based parent of United Airlines, and Arlington, Virginia-based US Airways Group, Inc., which is undergoing reorganization for the second time in three years. Fort Worth, Texas-based AMR Corp., the parent of American Airlines, the nation's biggest carrier, teetered on the verge of bankruptcy before winning deep concessions from its employees.
Continental and American are in no immediate danger of bankruptcy. American may be the strongest financially of the traditional airlines, thanks to $1.8 billion (?1.5
billion) in annual labor concessions it won in 2003.
But even the stronger carriers are finding business harder with fuel prices soaring, carrying crude oil futures past $70 (?56.9) a barrel earlier this month.
Some smaller carriers, including Honolulu-based Hawaiian Airlines and Indianapolis-based ATA Airlines Inc., also have filed for bankruptcy in recent years. Hawaiian emerged from bankruptcy in June.
Before its filing, Northwest for months had sought more than $1.1 billion (?0.9 billion) in union concessions, warning that bankruptcy was a possibility, but only pilots agreed.
Mechanics went on strike in August rather than accept deep layoffs and pay cuts. Though the airline stayed aloft with replacements, it switched to a reduced fall schedule early and saw more delays and cancellations than usual.
By filing for bankruptcy protection now, Northwest and Delta beat an Oct. 17 deadline, when the bankruptcy laws become more restrictive and make it harder for companies to cancel their debts.
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0DE7DB1139F931A35757C0A9659C8B63
Air Canada Is Granted Bankruptcy Court Protection ·                     ראש הטופס E-MAIL תחתית הטופס ·                     Print ·                     Single-Page ·                     Save ·                     Share o                                            Del.icio.us o                                            Digg o                                            Facebook o                                            Newsvine o                                            Permalink By BERNARD SIMON Published:
April 2, 2003
תוכן ענינים:
מבוא .
עמ' 3
סקירה ספרותית עמ' 3
פשיטות רגל בתעופה -… עמ' 4
משברים בנלאומיים — עמ' 5-7
מחלת הסארס …עמ' 7
חברות ה-LOW COST – עמ' 8-9
תאונות אוויריות . עמ' 9-10 עלויות קבועות …
עמ' 10 חברת יו.אס איירווייס -… עמ' 11-12
חברת קונטיננטל עמ' 12
חברת דלתא איירליינס -.
עמ' 13
חברת סבנה -. עמ' 14
ביבליוגרפיה -..
עמ' 15-17
מבוא:
בשנים האחרונות עולם התעופה האזרחית חווה זעזועים קשים- חברות חדשות חדרו לשוק, חברות ותיקות פשטו רגל או חברו לחברות אחרות במטרה להציל עצמן, פיטורי ענק בסקטור התעופתי, שינויים בעלויות הכרטיסים, בעלויות האבטחה ועוד.
עבודה זו תעסוק בניתוח זעזועים שהיו בעולם התעופה באופן כללי תוך ניתוח האירועים העיקריים שהשפיעו על עולם התעופה.
בעבודתנו אנו נציג מספר חברות תעופה אזרחיות אשר היו "על קצה הקרחון" בזמן ששוק התעופה הבינלאומי עבר משברים.
אנו נראה את התהליך שכל חברה עברה על מנת לשרוד, באילו אמצעים השתמשה לשם כך ונתאר את מצבן של חברות אלה כנכון לסוף שנת 2007. עבודה זו עוסקת בעיקר בחברות תעופה אמריקאיות אשר המשברים נתנו בהן את אותותיהן יותר מאשר בחברות תעופה אחרות.
סקירת ספרות:
בעבודה היה צורך במציאת חומר עזר על אירועים היסטוריים כמו: אירועי טרור של 11 בספטמבר, התפשטות מחלת הסארס, המלחמה בעיראק.
אירועים אלה הינם אירועי השנים האחרונות ואינם מתועדים עדיין בספרים שיצאו לאור.
אי לכך השתמשנו בחומר ממאמרים מתוך העיתונות האמריקאית והישראלית אשר עקבה על המאורעות מקרוב ומתוך דאגה רבה.
אתרי אינטרנט העוסקים בתחום הכלכלה סייעו לנו בכתיבה על הסיבות המלחמה בעיראק והשפעותיה על עולם התעופה בתחום הדלק.
אתרים העוסקים בתחום עולם התעופה דוגמת אגודה ישראלי לתעופה ולוגיסטיקה סייעו לנו בתיאור מצבן של החברות לפני "11 בספטמבר" ולעקוב אחר מצבן מאז ועד היום.