העבודה מדברת על חברת עלית וניתוח על פי מודלים SWOT, PEST, פילוח שוק,...

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5333
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

חברת "עלית מזון" הינה חטיבה בקונצרן "עלית". "עלית מזון" הינה חברה צעירה בענף החטיפים המלוחים ובהשוואה לחברות המתחרות, קצב צמיחתה מפתיע והאחוז אשר בו היא נוגסת בשוק גדל משנה לשנה.
בעבודה זו בדקנו את סביבת המקרו של "עלית מזון" בעזרת מודל PEST וסביבת המיקרו בעזרת המודלית PORTER ו- SWOT. עפ"י מודלים אלו הסקנו כי הצלחת "עלית מזון" נובעת ממספר גורמים:
א.     שירות שהחברה מעניקה ללקוחותיה.
ב.      סיפוק הצרכים של הצרכנים.
ג.       שמירה על איכות המוצרים.
ד.      פרסום ושיווק פרודוקטיביים.
מניתוח פילוח השוק מצאנו כי הפוטנציאל הטמון בשוק הישראלי הוא רחב וישנם עדיין מגזרים שצורכיהם לא הובאו בחשבון, כגון:
א.     אוכלוסייה מבוגרת שקשה להם לאכול את החטיפים הקשים.    ב.      האוכלוסייה המוגבלת באכילת מלוחים עקב בעיות בריאותיות.
ג.       אוכלוסייה בעלת עודף משקל שהמוצרים המלוחים רווי השמן אסורים להם.
המלצות לחברה: לבדוק ולנתח את השווקים המוזכרים לעיל ובמידת הצורך להקים פסי ייצור נוספים העונים על הדרישות והצרכים שהוזכרו כגון:
א.     מוצרים אפויים-קלים לעיכול.
ב.       פחות שמן ומוצרים דיאטטיים. ג.       מוצרים טבעיים ללא תוספות מלח.
על החברה לקחת בחשבון את העלויות הגבוהות האלה ולשקול אותם כלכלית כדי לא להיגרר להפסדים.
העבודה בפונט 14, רווח כפול