הטעיה בפרסומות- מקרה בוחן פרסומות בערוץ 2 (ציון- 92)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7068
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

פתח דבר הפרסומת המסחרית הנה עתיקת יומין ועדויות באשר לקיומה נמצאו על גבי לוח חימר בבלי מלפני כ- 5000 שנה. אולם, הופעתה המשמעותית ניכרה רק בתקופה לאחר המהפכה התעשייתית, מהפכה אשר יצרה את שלושת התנאים ההכרחיים לקיומה של פרסומת המונית: קהל צרכנים רחב, אמצעי תקשורת וייצור המוני המבוסס על תחרות, שיווק וקידום מכירות.
בימינו יש לפרסומת נוכחות בולטת בכל אשר נפנה. אנו פוגשים בה מעל דפי העיתון, בטלוויזיה ובקולנוע, בשלטי חוצות, על גבי עטיפות מוצרים, היא ממלאת את תיבות הדואר שלנו, קופצת באתרי האינטרנט או מושמעת בטלפון.
המאבק על תשומת לב הצרכן מחייב יצירת פרסומות מקוריות וייחודיות שיגרמו לצרכן לרצות לצפות בהן,  או להתעכב כדי להתבונן. מאבק זה הוביל את הפרסומאים להפעיל ולנצל שיטות המבוססות על ידע פסיכולוגי, פסיכולוגי וסוציולוגי. בתור מנגנון שכנוע, אין הפרסומת מסתפקת בפניה אל שכלו של הצרכן (כדרכו של מידע לשמו), אלא היא מבקשת למשוך את תשומת ליבו ולרכוש את אמונו בפנותה לרגשותיו, לטעמו האסתטי, לערכיו ואף לדעותיו הקדומות. הפרסומת מייצרת פנטזיה, חלום שלא קיים במציאות, ובאמצעותה היא שואפת לשכנע את צרכני התקשורת.
עבודה זו מתייחסת לתופעת ההטעיה של הצרכנים בפרסומות. מפאת קוצר היריעה בחרתי להתמקד ולבחון את ההסדרים יותר לעומק, בנוגע לפרסומת המשודרת בערוץ 2 .
מבוא
I-      שער ראשון- היבטים ציבוריים השפעתה של הפרסומת             הטלוויזיה             פרסום בטלוויזיה             פונקציות הפרסום בעבור הצרכן             דרכי השפעה של פרסומת             פרסומת משודרת מודרנית- מידע או היפנוזה?
הטעיה בפרסומות מהי הטעיה בפרסומות?
"עשרת הדיברות" של הנזקים הנגרמים מהטעיה בפרסומות מקומה של הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו             כללי             נתונים סטטיסטיים II-   שער שני- היבטים משפטיים סעדים בדין הכללי             חזית הצרכנים- חוק הגנת הצרכן             חזית המתחרה העסקי                         חוק עוולות מסחריות- רקע
                        תיאור כוזב                         גניבת עין                         סעדים בחוק עוולות מסחריות                         פקודת הנזקין- שקר מפגיע                         פקודת סימני סחורות הסדרים ייחודיים לפרסומות המשודרות בערוץ 2
אפשרות תקיפה בהפרת חובה חקוקה סיכום (
5 עמודים)