דמיון סוציולוגי - תצפית על שוק הפשפשים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 983

תקציר העבודה

המחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה מבוא
לסוציולוגיה תאריך הגשה : 30.11.05
    עבודה מס' 1
– דמיון סוציולוגי דימיון סציולוגי מטרת עבודה זו הינה לצפות, לתאר ולנתח התרחשויות חברתיות תוך שימוש בדמיון סוציולוגי. שדה המחקר בו בחרתי לצפות הוא שוק הפשפשים ביפו ובאופן ספציפי באזור המכונה "הכיכר". חלק זה של השוק פרוש תחת כיפת השמיים והוא הומה אדם, רוכלים, קונים וסחורה. מדובר ביום שישי בשעות הבוקר, מזג האוויר נאה וניתן להבחין בבירור בין האנשים שבאו לקניות לבין אלו המנצלים את מזג האוויר הנוח לטיול בשוק הצבעוני.
בגלל השמש החזקה, מצטופפים מרבית הרוכלים בחלקה המוצל של הכיכר דבר היוצר קושי בתנועה בין הדוכנים. רוב הסחורה מונחת באופן מסודר פחות או יותר על שטיחים וסדינים הפרושים על רצפת השוק או על שולחנות נמוכים. לאור הצפיפות קשה להבחין היכן מסתיים דוכן ראשון והיכן מתחיל שכנו ולעיתים הרמז היחיד לכך הוא שינוי בצבע השטיח או בתכולת הדוכן.
בחלק זה של השוק נמכרת כמעט כל הסחורה אותה ניתן להעלות על הדעת. בדוכנים רבים נמכרים סוגים שונים של מוצרים כאשר פעמים רבות אין כל קשר בניהם. גרביים נמכרות לצד סרטי DVD ("מקוריים" כמובן), ברזים וצינורות מתכת שונים פרושים לימין בקבוקי בשמים ומשמאל לערימות צעצועים לילדים. הדוכנים ותכולתם מושכים את העין דבר הגורם לעוברים והשבים להיות שקועים באופן מוחלט במוצג לפניהם על הרצפה במקום בדרך בה הם צועדים.
העבודה ללא ביבליוגרפיה