ניתוח מקרה פשיעה – אלימות נגד להט"ב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11337
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

החוג המשולב למדעי החברה – מסלול פרט תיאוריות בקרימינולוגיה עבודה בנושא:
ניתוח מקרה פשיעה – אלימות נגד להט"ב   תאריך הגשה : 1.02.07
  תוכן העניינים

1 .       תקציר האירוע הנדון.

2 .       מבוא.

3 .       ניתוח המאמרים:
א.      מאמר כמותני – Gay-hate related Homicides: An Overview of Major Finding in  New South Wales ב.      מאמר איכותני – Gay bashing – a rite of passage?

4 .       דיון ומסקנות.
5.       לסיכום.

6 .       נספחים:
א.      נספח מס' 1 – תיאור המקרה (כתבה) ב.      נספח מס' 2 – המאמר הכמותני ג.        נספח מס' 3
– המאמר האיכותני ד.      נספח מס' 4 – סקר עולמי של ארגון אמנסטי אינטרנשיונאל בנושא יחסן החוקי של מדינות לקהילת הלהט"ב.
1. תקציר האירוע הנדון:
במוצאי שבת, ה – 8/10/05, הזדעזעו תושבי לונדון ממקרה אלימות שדווח בעיתונות המקומית: "ג'ודי דוברובסקי, בן ה-24, מנהל באר לונדוני, בסך הכל רצה למצוא מישהו ללכת איתו הביתה בסוף יום עבודה מפרך. בשעות הלילה המאוחרות הוא הותקף על-ידי שני צעירים שהטיחו בו הערות הומופוביות ולאחר מכן הכו אותו ובעטו בו עד שאיבד את הכרתו." מנתונים שנמסרו ע"י החוקר המשטרתי המופקד על הפרשה,  נודע כי בטרם הרצח יצא דוברובסקי עם חברים לטייל באזור, אולם נפרד מהם זמן מה לפני המקרה והמשיך ל"קלפהם קומון", אזור מפגש פופולארי לגייז בדרום לונדון. שם, מעט לאחר השעה חצות, הותקף ע"י שני גברים, שניהם בשנות ה-20 לחייהם. השניים נתקלו בדוברובסקי, קראו לעברו קריאות נאצה הומופוביות והיכוהו במקומות שונים בפניו, בהם בראשו ובצווארו. דוברובסקי שכב מחוסר הכרה על המדרכה, עד שאותר על-ידי עוברי אורח, שהזעיקו שוטרים שסיירו במקום. הוא הובהל, בעודו בחיים, לבית החולים הסמוך, אך מת מפצעיו ביום ראשון בבוקר.  ע"פ דו"ח המשטרה דוברובסקי הוכה כה באכזריות עד כי היה קשה לזהותו, כולל באמצעות בדיקות שיניים. לבסוף, הוא זוהה על ידי טביעות אצבעות. ניק סקולה, החוקר המשטרתי, אמר לעיתונות כי "לא סביר להניח שזו הייתה ההתקפה ההומופובית הראשונה שלהם ואלא אם כן הם ייתפסו, זאת גם לא תהיה ההתקפה ההומופובית האחרונה שלהם. הרוצחים האלה יכולים לרצוח שוב".
באוקטובר 2005 נעצרו מספר חשודים, צעירים בגילאי 13-17, בחשד למעורבות ברצח. במאי 2006, לאחר חקירה ממושכת, הודו בסופו של דבר שני רוצחיו של דוברובסקי במעשה וזאת לאחר סיוע של מספר עדים שנכחו במקום האירוע. התובעת, קריספין איילט, אמרה בבית המשפט כי "הם לא תכננו מראש לרצוח אותו, אבל ההתקפה לבשה מהר מאוד פנים אכזריות".
ב-16/6 גזר בית המשפט בלונדון מאסר עולם על אותם שני הצעירים. השופט קבע כי הנאשמים רצחו את דוברובסקי בפארק בלונדון בכוונה תחילה בשל היותו הומוסקסואל. התובע במשפט אמר כי זוהי הפעם הראשונה שבה ניתן תוקף לאישום של תקיפה על רקע נטייה מינית. העבודה ללא ביבליוגרפיה