ניתוח אנתרופולוגי של המאמר " חתונה יהודית גרוזינית כביטוי להתקשרות חברתית רחבת מימדים"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 818
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

עבודה בקורס מבוא
לאנתרופולוגיה " חתונה יהודית גרוזינית כביטוי להתקשרות חברתית רחבת מימדים" טיילור טוען כי יש דמיון בין תרבויות מפני שמח האדם עובד בצורה זהה בכל מקום, והבדלים בין תרבויות נובעים מידע שקיים ברשותם. בדברי אעמוד על הדמיון והשוני בין התרבויות ואטען כי ישנם מרכיבים תרבותיים משותפים בין התרבות הגרוזינית המתוארת במאמרו של עילם (1998) לבין "תרבות של בקר". להמחשת הטיעון אעמוד על האלמנטים המטריאליסטיים- הסתגלותיים של התרבויות (האריס, 1987), על חשיבות המוהר במבנה שארות פטריליניאלי כמרכיב סופר אורגאני בתרבויות Kroeber,1923)), על הגדרת התרבויות כסופר אינדיווידואליות Kroeber,1923)), ועל הצד הפרטיקולריסטי בתרבויות (וייט, 1998).
האריס (1987) במאמרו מדגיש את התפיסה המטריאליסטית הגורסת כי לכל מרכיב בתרבות ישנו הסבר כלכלי- אבולוציוני. בתרבות הגרוזינית מתואר ההיבט הכלכלי כאמצעי ליצירת קשרים חברתיים וגיבוש הקהילה. הקהילה מקיימת את טקס החתונה, שהוא מרכיב תרבותי חשוב בחברה הגרוזינית, ע"י מתן הלוואות "כסף העובר מיד ליד בין בני הקהילה בצורה של הלוואות לטווח ארוך" (עילם,1998), כלומר, קיימת –