תפעול תיירות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4173
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תעשיית התיירות על פי Page et al (2001) כוללת עסקים רבים המשתרעים לאורך מספר סקטורים, החל מתחבורה דרך אירוח ועד אטרקציות. כל סקטור מציע מגוון מוצרים, אך מה שמאפשר שרשרת הפצה יעילה הינם המתווכים. הקטגוריה הגדולה ביותר בתיווך היא מפעילי התיירות אשר על פי  Holloway (2002)  ממלאים פונקציה ברורה וניכרת בתעשיית התיירות. Cooper et al (2005) טוענים כי באופן המהותי ביותר, תפעול תיירות הוא תהליך של איחוד מושבים במטוסים עם מיטות במלונות בצורה שתיצור מחיר רכישה אטרקטיבי לתייר הפוטנציאלי. מאחר וזרמי התיירות הדומיננטיים בעולם הם מצפון לדרום ליעדים שטופי שמש, אין זה מפתיע כי רוב עבודתם של מפעילי התיירות כרוכה בסיפוק חבילות נופש כוללות ליעדים יחידים. לימודי התיירות דורשים ידע והבנה בתהליכים הקשורים בתפעול התיירות ובתפקיד והמגוון של מפעילי התיירות בתעשייה הרחבה. עבודה זו תעסוק בבניית חבילת נופש ל- National Park Uludag שבטורקיה ובהתוואת תהליך של תפעול היעד משלב היזמות ועד חזרתו של הנוסע לארץ.
לאחר הצגת רקע בנושא סיטונאי תיירות, העבודה תתחלק לשלושה חלקים: החלק הראשון יעסוק בתכנון היעד והמוצר. החלק השני יתמקד בהיבט התפעול בפועל והחלק האחרון יהווה את שלב החזרה בו ייבחנו שיטות לקבלת משוב והפקת לקחים.
מטרת העבודה לזהות את מרכיביה העיקריים של חבילת התיור בהקשר לתהליכים הפנימיים ולתפקידיו של מפעיל התיירות. וכמו כן, להעריך את תפקיד מפעיל התיירות ביעד המארח.
תוכן עניינים
מבוא –3
סיטונאי תיירות -…4-6
בניית חבילה –..7-9
ניתוח PEST –..10 הנציג ביעד 11
הפקת חוברת –..12
שיווק המוצר -.
13-15
תפעול בפועל -..16-18
שלב החזרה 19
סיכום -.20 ביבליוגרפיה -..21-22
נספחים 23-
5