ניהול התפעול

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4633

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברת וודאפון הוקמה על מנת לספק תקשורת סלולארית דיגיטאלית בפיג'י.
לחברה ישנם שני סניפים קיימים ומכילה 500 עובדים.
החברה מעוניינת ליישם את תו התקן הבינלאומי ISO 9000 בארגון, החברה בתיאום עם עובדיה הבכירים של החברה, ניסתה להטמיע בחברה את השינויים והתמורות שיחולו בעקבות שימוש בתו תקן מסוג זה. החברה נקלעה לקשיים בהעברת המסר לעובדים, וניכר כי כוח האדם בחברה היה נתון בחוסר מחויבות כלפי התהליך עוד בשלביו הראשונים. יחד עם זאת ניכר כי העובדים בחברה הינם כוח עבודה צעיר המסוגל להבין במהירות ופתוח לרעיונות חדשים.
במהלך העבודה הצגתי את שלבי ה- ISO 9000, תוך הצגת הקשיים בהעברת המסר בארגון, והבאתי פתרונות כיצד יוכל הארגון לחלוש על קשיים אלו. בנוסף, הודגשו תועלות השימוש בתו תקן מסוג זה, והובהר באופן חד משמעי, שעל הארגון להשתמש בתו תקן זה. בהמשך העבודה ובאופן רציף לנושא הקודם, הוצבו נהלי הספקים והרכש, נהלים אלו מציינים באופן מפורט את תהליכי העבודה הכדאיים והרצויים לארגון לצורך ביצוע תקין של ניהול הרכש ובהקטנת עליות הרכש מול הספקים.
לאחר שהגדרתי את נהלי העבודה של מחלקת הרכש, בחנתי את שרשרת האספקה ואופן תפעולה, תוך ניתוח התהליכים הקיימים בה. אחד ההיקשים הקיימים מהבחינה של  שרשרת זו, היא שכל מחלקה ומחלקה צריכה להגדיר את התפקיד שלה בצורה ברורה ואת ממשקיה השונים מול המחלקות האחרות. שקיפות בין המחלקות תותיר תהליך חלק ומהיר.
לסיום, הגדרתי באופן כללי את יעדי התפעול בחברת וודאפון, אותם יעדים שיובילו את החברה למקום בו הלקוחות מקבלים את החברה, כחברה בעלת חזון ועמידה ביעדים. המסקנה העיקרית היא, שכל ארגון יוכל לעמוד בחמשת יעדים אלו ובלבד שלעולם ישמור על גמישות.
תוכן העניינים:
תקציר מנהלים –2
משימה1 :
יישום ISO9000 -..4
משימה 2: התועלות לארגון מיישום ISO9000 –…8
משימה 3:
ניהול רכש וניהול ספקים –.10 משימה 4:
שרשרת האספקה -.14
משימה 5: יעדי התפעול –…17
ביבליוגרפיה