הימורים ברשת האינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4815

תקציר העבודה

"אך בגורל יחלק את הארץ, לשמות מטות – אבתם ינחלו. על פי הגורל תחלק נחלתו, על פי רב למעט". (במדבר כו, נה – נו) הימורים ברשת האינטרנט עבודת סיכום במסגרת קורס "סוציולוגיה של ההימורים" מוגש לידי:
תמוז, התשס"ז                                                         יוני, 2007
תוכן עניינים:
הקדמה -..3
1 .
בעלי העניין הישירים והעקיפים הקשורים לעסקי ההימורים באינטרנט –4
2 .
ההשלכות ההרסניות של הימורים לאינטרנט 5
            2.1.  מהי בעיית הימורים? 5
            2.2.  שלבי ההתמכרות להימורים -6
            2.3.  הסם השקט –.7
            2.4.  מאפיינים ייחודיים להתמכרות להימורים באינטרנט -7
3 .
גורמים פנימיים וחיצוניים לריסון הנהלות אתרי ההימורים – כוחו של הרגולאטור ומגבלותיו–8                 3.1. החוק בישראל -…9
            3.2. החוק בארה"ב -…9
            3.3. איסור פרסם אתרי ההימורים ..10
4 . האם קיימת דילמה מוסרית בנושא ההימורים באינטרנט- פתרון ע"פ מודל השלבים -.11
            4.1. הצגת הבעיה המוסרית –.11
            4.2. שלב א' – הערכה על בסיס עקרונות -…12
                         4.2.1. עקרון ראשון – תועלתנות -12
                        4.2.2. עקרון שני – חובות וזכויות -13
                         4.3.3.
עקרון שלישי– צדק –…15
5.  פתרונות קיימים והצעות נוספות לפתרון הדילמה המוסרית -..16
             5.1. שלב ב' – פתרון על פי הסגולות הטובות .16
             5.2. שלב ג' – החלטה על בסיס הסכמה –17
6 .
סיכום ודיון –18
7.
ביבליוגרפיה -…19
הקדמה תחום ההימורים קיים אלפי שנים, עוד מימי מצריים העתיקה הופעלו סנקציות כנגד "זורקי הקובייה" (מרגולין ו-ויצטום, 2004). התפתחות הטכנולוגיה, ובמיוחד חדירת האינטרנט לכל בית, פתחה הזדמנויות חדשות הן בקרב מפעילי אתרי ההימורים והן בקרב מהמרים, שיכלו להמר בבית, בעבודה, בכל שעה, ובאמצעות חיבור לאינטרנט וכרטיס אשראי לחוות את הריגוש שהיה שמור לביקור בקזינו בחופשות.
מפעילי אתרי ההימורים נהנים מלגיטימיות להפעלת האתרים, הנתפסים לרוב כבידור גרידא, מחקיקה מקלה במדינות מסוימות, כשאינטרנט מאפשר חדירה למדינות בהם ההימור אסור, או מווסת על ידי מנגנוני פיקוח שונים. חלק מחברות אלה אף מונפקות בבורסות השונות, דבר שאף מחזק אף יותר הן לגיטימיות פעילותם בקהילה העסקית.
אך עם הריגוש וההנאה שהימור ישנן, לעיתים, השלכות שליליות הפוגעות במהמר ולרוב גם במשפחתו. קיימות סכנות התמכרות שקטה, בחסות האנונימיות שמספק האינטרנט, המובילה פעמים רבות לביצוע מעשי פשע למימון הפעילות, התמכרות הכוללת לעיתים גם ביטויים נפשיים ופיזיים, בדומה להתמכרות לחומרים נרקוטיים, ובמקרים קיצוניים אף להרס טוטאלי של המסגרת המשפחתית ולהתאבדות.
בעבודה זו ננסה לבחון לעומק מי הם בעלי העניין הישירים והעקיפים בעסקי ההימורים באינטרנט, מהם הסיכונים הכרוכים בהימורים (נעסוק בעיקר בבעיות ההתמכרות להימורים), נסקור את כוחו של הרגולאטור בריסון עסקים אלה בארץ ובעולם, ונבדוק את קיומה של דילמה מוסרית והצעות לפתרונה באמצעות מודל השלבים, המשמש לקבלת החלטות מוסריות בעסקים,תוך ניסיון לענות על השאלה – האם על בעלי אתרי ההימורים, מבחינה מוסרית, לפצות את החברה בדרך כלשהי מעבר לפיצוי הקונוונציונלי? (מיסים)