עבודה מצטיינת בשיווק - ניתוח אירוע מעמיק של מותג "דורקס" העולמי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9089
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 . תקציר מנהלים  –…
עמוד  2-3
2 . רקע  –…  עמוד -54
3 . ניתוח חיצוני     עמוד6 – 19
מגמות ותנודות בסביבה העסקית – שיווקית שבה פועלת החברה זיהוי ואפיון הסביבות השונות המשפיעות על החברה: מודל PEST מאפייני התחרות בענף יתרונות וחסרונות של המתחרים קהל הלקוחות והקונים (מאפייני התנהגות, עמדות) איום של מוצרים/שירותים תחליפיים חסמי כניסה ויציאה בשוק בו פועלת החברה
4 .
ניתוח פנימי  .   עמוד20 – 35
מהות העסק מטרות החברה יעדי החברה אסטרטגיה נוכחית של החברה (גלויה או סמויה) צעדים לביצוע האסטרטגיה משאבי החברה נקודות חוזק וחולשה של החברה על פי מודל SWOT אפיון המוצרים/שירותים 5. הגדרה ואפיון הבעיה המרכזית  -…
עמוד 36
6 . הגדרה ואפיון בעיות המשנה  –..עמוד 37
7. הגדרת חלופות לפתרון, ניתוחן והערכתן –.
עמוד 38 -41
8 . המלצות  -..
  עמוד 42 – 46
9.
ביבליוגרפיה -עמוד
4 7
1 . תקציר מנהלים המותג דורקס שייך לחברת SLL international  , יצרנית הקונדומים המובילה בעולם. החברה היא חברה בינלאומית העוסקת בבריאות, ומייצרת מותגים ידועים רבים כמו ""Scholl," mister baby", "meltus" , "sauber" ועוד.
חלוקת המוצרים בחברה מתחלקת ל 4 קטגוריות מוצרים:
קונדומים.
Lubricants – שמנים וג'ל סיכוך.
Play – ויברטורים שונים.
סחורות – כובעים, חולצות ומגבות.
אירוע זה מציג ניתוח של שוק הויברטורים בישראל בהתמקדות על חברת דורקס.
באירוע ביצענו ניתוח מעמיק על השוק ועל השחקנים המרכזיים בו.
. המותג "דורקס" הינו מותג מספר אחת, מהווה 26% משוק הקונדומים הממותגים בעולם ונמכר בלמעלה מ 150 מדינות ברחבי העולם ובכך מהווה את הקונדום הממותג הנמכר ביותר בעולם ובישראל.  נתח השוק של חברת דורקס בישראל מהווה כלמעלה מ- 50%.
מטרתנו הייתה לזהות בעיות בחברה תוך ניתוח חיצוני ופנימי, ולהציע חלופות לפתרונן זיהינו בעיה מרכזית אחת ומספר בעיות משנה.
הבעיה המרכזית שחברת דורקס מתמודדת עימה הינה הדילמה האם לבצע הרחבת מותג בישראל ולהכניס לשוק הישראלי את קו מוצרי הויברטורים המשווקים על ידה בחו"ל.
האם הרחבת המותג דורקס, על ידי הוספת קו מוצרי ויברטורים, יפגע בתדמית החברה ובנוסף האם זה יגביר את מכירות החברה..
בעיות המשנה:
1)     שירות לקוחות – לחברת דורקס אין שירות לקוחות הולם לחברה בעלת סטאטוס כמו שאמור להיות לה.
2)     פרסום – רוב הפרסום נעשה על ידי פעילות מתחת לקו וכמעט שלא קיים פירסום במדיה.
ישנם מספר כיוונים לפתרון הבעיה המרכזית והם:
1 . חנות מתמחה
2 . רכישה מקוונת החלופות המוצעות מתוך ההמלצות הן:
לטווח הקצר:
רכישה מקוונת על חברת דורקס להתייחס לחלופה זו על פי רכישת online.
רכישה מקוונת מדברת על רכישת קו מוצרי הויברטורים דרך אתר האינטרנט של החברה בישראל.
לטווח הארוך:
1.חנות מתמחה. חברת דורקס תשכיר חנויות לתקופה של 2 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות.
יוקמו 4 חנויות אשר ימוקמו באזורים מרכזיים בישראל (חיפה, תל-אביב, באר שבע ואילת).
מיקום החנויות יהיה ברחובות ראשיים בערים אלו.
2.שיווק ישיר חברת דורקס תוכל לבצע את הרחבת המותג בעזרת שימוש בשיווק ישיר.
אסטרטגיה זו מחולקת לשתי אופציות:
שימוש בסקסולוגיות/ יועצי זוגיות. כמוצר רפואי אשר ישווק על ידי גניקולוגים.
אנו סבורים כי השקעה נכונה באסטרטגיות אלו יביאו לפתרון הבעיה הקיימת, . העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה