יחסי מין בגיל ההתבגרות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1056
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר עבודה בפסיכולוגיה א' העבודה הוגשה במסגרת קורס בפסיכולוגיה ועוסקת בנושא של יחסי מין בגיל ההתבגרות.
תוכן העיניינים של העבודה הוא :
מבוא
סקירה ספרותית פרק א: גיל ההתבגרות- מאפיינים פסיכולוגים פרק ב: בנים ובנות בגיל ההתבגרות-שינויים פיזיים וחברתיים פרק ג: אהבה וקיום יחסי מין בגיל ההתבגרות- סכנות וגורמים המשפיעים על התנהגות מתבגרים ביבליוגרפיה   הציון הסופי של העבודה היה 98
מבוא
המפגש היומיומי עם מתבגרים מעמיד אותנו לא פעם בפני סוגיות שונות לגבי התפתחותם. מחקר זה יציג את עמדותיהם של מתבגרים ומתבגרות לגבי קיום יחסי מין בגיל ההתבגרות, בין הגילאים 14-18. הנושא נבחר עקב הצפייה במתבגרים בסביבה הקרובה ובשל הסיכונים הרבים וההשפעות המשתנות אצל המתבגרים במרוצת השנים. בעקבות ההשלכות של קיום יחסי מין בגיל ההתבגרות על עתידו של המתבגר, חשוב לחקור את הנושא מבעוד מועד. יחסי מין בגיל ההתבגרות בימינו הנו נושא שכיח מאוד ונתון לדיון בין הרבה חוקרים אשר חלקם טוענים כי קיום יחסי מין צריך לבוא מאהבה וחלקם טוענים כי קיום יחסי מין עלול להתרחש בשל דחף מיני והרצון להיות מקובל בחברה.
ישנן מספר תופעות ביולוגיות עיקריות: התפתחות גופנית, שינויים מיניים ובשלות אינטלקטואלית. על כל אדם לעבור תהליך של צמיחה והתפתחות מרגע היוולדו ועד השיא ההתפתחותי בגיל ההתבגרות המסתיים כאשר האדם הופך לבוגר. חשוב לציין כי כל אדם מתפתח בקצב אחר.
           בסקר ישראלי שנערך, בהתבסס על סקר שהתפרסם על ידי חוקר אנגלי בשם סקופילד, נמצא כי 33% מהבנים הצעירים דיווחו על קיום יחסי מין מלאים בגיל ההתבגרות לעומת רק 5% מהבנות הצעירות (זיו, 1984).
סקר נוסף שנערך בארה"ב בקרב בני נוער מצא כי 80% מהבנים ו 72% מהבנות סבורים כי ניתן לקיים יחסי מין לפני נישואין בתנאי שהזוג אוהב זה את זה (סולברג, 2007) .
בגיל ההתבגרות ההורים בדרך כלל לא מספקים למתבגר מקור תמיכה רגשי ולכן נאלץ המתבגר לחפש תמיכה זו בין בני גילו דבר המביא לכך שהשפעת החברה תהיה גדולה יותר הן לטובה והן לרעה.