עבודה מצטיינת בשיווק - ניתוח מעמיק - רשת למטייל

מקצוע
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4455
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

רקע
רשת חנויות "המטייל" הינה רשת המתמחה בציוד למטיילים, תרמילאים, חיילים, ספורטאים.
הרשת מונה כ- 5 סניפים: חיפה – מרכז חורב, חיפה – קניון המפרץ, ירושלים – נחלת שבעה, ראשון לציון – קניון הזהב, תל אביב – דיזינגוף סנטר. רשת המטייל הינה אחת הרשתות המרכזיות והמובילות בתחומה. המטרה העיקרית שלה היא לענות על צרכי התרמילאים הפוטנציאלים ערב נסיעתם במכלול שלם של מוצרים ושירותים.
אנחנו בחרנו בהשוואה שבין הסניף בקניון הזהב בראשון לציון לבין האתר באינטרנט.
ניתוח ענפי פורמט קמעונאי – חנות המטייל הינה חנות קמעונאית למכירת ציוד למטיילים. פורמט זה הינו פורמט חדש יחסית של חנויות לציוד איכותי מהשורה הראשונה של יצרני ציוד לטיולים בעולם. החנות מכוונת את מוצריה כך שתוכל לתת מענה יעיל וטוב עבור מגוון רחב של לקוחות החל מנערים לפני צבא, דרך חיילים וכמובן כלל אוכלוסיית האנשים שנוסעים לטייל בחו"ל. החנות ממוצבת כאחת החנויות המובילות בתחומה וכך גם ההתייחסות אליה משאר לקוחותיה.
עוצמת התחרות בענף – המתחרה העיקרית של חנות למטייל סניף ראשון לציון הינה חנות ריקושט. חנות זו נמצאת בקניון רוטשילד בעיר והיא פונה לפלח שוק דומה לזה של המטייל – גילאי 18-30 נערים לפני צבא, תוך כדי הצבא וכמובן משוחררים אשר יוצאים לטיול ארוך בחו"ל. למרות האמור לעיל לרשת למטייל קיימים מספר יתרונות בולטים על פני מתחרתה העיקרית – רשת המטייל הייתה חלוצה ברעיון שיווקי חכם שנועד למשוך לקוחות והוא מתן הרצאות על פי יעדים שונים בעולם על ידי מטיילים אחרים שחזרו מאותם יעדים.