תפוצת עיתונות אינטרנט ודפוסי הקריאה לעומת עיתונות מסורתית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | אינטרנט, נשים, עיתונות, תקשורת, תרבות |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 1883 |
מספר מקורות | 9 |
תקציר העבודה
תרבות, תקשורת ופנאי בישראל (קורס 10503) עבודה פרה-סמינריונית ינואר 2008
נושא העבודה: תפוצת עיתונות אינטרנט ודפוסי הקריאה לעומת עיתונות מסורתית בשנים האחרונות חלה עליה גדולה במספר בתי-האב המחוברים לאינטרנט ומעמדו של האינטרנט הולך ומתבסס. הגלישה באינטרנט כוללת כניסה למספר רב של אתרים, וביניהם לאתרי החדשות. הגלישה באינטרנט נעשית לא רק על-ידי מי שמחובר לאינטרנט במחשב הביתי, אלא גם מי שמחובר אליו במסגרת מקום העבודה, בתי קפה המספקים מחשבים לגלישה, ולאחרונה באמצעות "הדור השלישי" – המכשירים הסלולאריים. לקריאת החדשות שהייתה נהוגה בעבר, באמצעות העיתונות המסורתית, הלא היא העיתונות הכתובה, התווספה אפשרות חדשה – קריאת חדשות באמצעות האינטרנט. מעניין לבחון האם חל מהפך בגישתם של הגולשים השונים ביחס לקריאת החדשות?
האם הם מעדיפים לקרוא את התוכן באמצעות הנייר (שלעתים הוא גדול ומסורבל), או שהם מעדיפים לקרוא את החדשות דרך האינטרנט, שם החדשות קצרות יותר?
בנושא זה נעשו מספר רב של מחקרים, ואני אבחן מחקרים בעד ונגד העיתונות המקוונת ומחקרים בעד ונגד העיתונות המסורתית.