ביצועים עיסקיים ופיננסים Aggrandise Plc ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2512
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
    נושא                                                                                     עמוד מבוא –3
 מטלה  א – הכנת תקציב 4
  מטלה  ב – הצגת דוח מספרי –8
מטלה  ג –  "בקרת עלות" ו"בקרת תקציבית" .11
מטלה  ד – המלצותיי למנהלי החברה עקב פרשנות הנתונים –13
סיכום -…14
ביבליוגרפיה 15
מבוא
בעבודתי אבצע בחינה של קבוצתAggrandise Plc  אשר ממוקמת בברמינגהם . הקבוצה מפקחת על שלוש חברות. שתיים מהן מייצרות רהיטים המיועדים למערכות שמע ביתיות,כגון מדפים וארונות למערכות שמע ,למחשבים ולטלוויזיות.
מוצרים אלו נמכרים בעיקר לקמעונאים הגדולים.
החברה השלישית Cosort Ltd נרכשה בשנת 2001 במטרה לספק עוד מוצרים על מנת לעמוד בגידול שצפוי  . לחברה  Cosort Ltd יש שטח גדול של 8000 מ"ר וכמו כן יש לה אזורי חניה ואחסון גדולים.
כמו כן החברה מעסיקה שבעים וחמישה עובדים , באופן ישיר ועקיף.
החברות הללו מסוגלות לייצר את מרבית המוצרים למרות שכל אחת מהן משתדלת להתמחות בסוגי מוצרים מסוימים. רוב המוצרים מיוצרים בחו"ל בעלות נמוכה יותר, אבל האיכות הגבוה והיכולת לעמוד בזמני תגובה מהירים יותר על ידי מערכות מלאי ממוחשבות ואיכותיות.
במטלה זו אעריך את הביצועים התפעוליים העתידיים האפשריים של החברות וכן יובאו הנתונים הבאים : תקציב עתידי המציג את סך העלות הנדרשת לייצור שני המוצרים ,הצגת דוח מספרי ,היעדים הכספיים ,המלצותי לחברה  .
מטלה   –  א  :
הכנת תקציב "התקציב הוא תוכנית פעילות לתקופה מוגדרת, המבוטאת במונחים כספיים. התקציב מחייב תכנון מוקדם ותיאום של פעולות החברה העסקית. התקציב העסקי הוא חלק מהחשבונאות המנהלית , הכוללת גם את ענף התמחיר." ( ראובן אינהורן, התקציב העסקי והניהול עתרת הוצאה לאור) מטרות התקציב:
–          תכנון- הכנת תקציב מחייבת תכנון פיסי של פעילות החברה בתוך התחום הפנימי שלה וכן בחינה מתמדת של ההשפעות החיצוניות על הפעילות הזו. התכנון הופך לחלק מהפעילות השוטפת של החברה העסקית.
–          תיאום- הכנת התקציב מביאה לא רק לתכנון , אלא גם לתיאום בין מחלקות החברה העסקית , תוך קביעה מה לייצר , מתי לייצר , כמה לייצר ואולי גם איך לייצר . התיאום בין המחלקות מאפשר פעילות תקינה ושוטפת ומונע תקלות או כפילויות בתהליך הייצור.
–          שליטה על הביצוע- מערכת תקציבית טובה תורמת בכך , שהיא מקנה להנהלה שליטה בחברה , וזאת תוך הטלת אחריות על המחלקות המבצעות את התוכנית. התקציב משמש כ" תקנות להוצאת כספיים" והוא מתווה לכל מחלקה מסגרת ברורה לפעילות , שחריגה ממנה טעונה אישור ההנהלה.
–          בקרה ופיקוח – הפיקוח על פעילותן של המחלקות בחברה מתבסס על דיווחים הזורמים מהן מדי יום ביומו , בהתאם לרמת המידע הנדרשת על ידי ההנהלה. דיווחים אלה חייבים לכלול נתונים כמותיים על אופן הביצוע השוטף וכן נתונים כספיים , תוך השוואה לנתוני התוכנית שנקבעה במערכת התקציבית.