יחסים קונפקטאליים בין אם לביתה המתבגרת
מוסד לימוד | המכללה האקדמית תל-חי |
מקצוע | עבודה סוציאלית |
מילות מפתח | אימהות, אם, בלוס, בת, גיל ההתבגרות, דיאדה, טיפול, נוער, קונפליקט, תיאוריות התפתחות |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 4890 |
מספר מקורות | 16 |
תקציר העבודה
גיל ההתבגרות הוא גיל של שינויים רבים. אלו כוללים גדילה פיזית, התפתחות מינית, התפתחות קוגניטיבית, גיבוש מערכת ערכים, פיתוח קשרים חברתיים ובנייתם של קשרים משמעותיים עם בני המין השני. התרחשותם של שינויים אלו משפיעה על המתבגרים ועל יחסיהם עם ההורים, אשר לעיתים מאופיינים בקונפליקטים (שולמן, 1995). קונפליקטים בין אם לביתה מתרחשים לעיתים קרובות יותר מאשר קונפלקיטים של הורה-ילד בצירופים אחרים (יוניס וסמולר, 1985; סמטנה, 1988, מונטמאייר,
1 982; בתוך: עבסאוי, 1999). בעבודה זו נדון ביחסים בין המתבגרים להוריהם תוך התמקדות בקונפליקטים המתרחשים בין אם לבתה במסגרת העבודה נערוך סקירה ספרותית על דיאדה זו, נבדוק מהם הגורמים המרכזיים להתפתחות קונפליקטים בין האם לביתה, נסקור סגנונות אמהות שונים וננסה להבין כיצד ניתן לטפל בסוגיה ולהפחית את הקונפליקטים. כל אלה תוך התייחסות לתיאורית "תהליך האינדבידואציה השני" של בלוס. בהתאם לכך, יבחנו מספר דוגמאות מהשדה. תוכן עניינים מבוא -עמ'
3 -4
קונפליקט ביחסים בין הורים ומתבגרים –
עמ' 4-6
קונפליקט ביחסים בין האם למתבגרת -… עמ' 6-14 הטיפול בדיאדה אם-מתבגרת – עמ'
1 4-15
סיכום –
עמ' 16-17
ביבליוגרפיה –.עמ'
1 8-19